Hürmüz Boğazı'ndan 24 Saatte 20 Milyon Varil Petrol Geçti
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndan 24 saatte 72 gemi ve 20 milyon varil petrol geçtiğini duyurdu.
- Mutabakat öncesi günlük 7 milyon varil olan geçiş miktarı 20 milyon varile yükseldi.
- Wright, İran'ın boğazı kapatma kabiliyetinin kalmayacağını söyledi.
- Boğazın mayınlardan temizlenmesi için birkaç haftalık çalışma gerekiyor.
ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Küresel Enerji Forumu'nda yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı'ndaki son durumu değerlendirdi. Wright, son 24 saatte boğazdan yaklaşık 72 gemi ve 20 milyon varil petrol geçtiğini belirtti.
Wright, mutabakat zaptı imzalanmadan önce günlük petrol geçişinin 7 milyon varil olduğunu hatırlatarak, bu rakamın bugün 20 milyon varile ulaştığını ifade etti. Boru hatlarıyla yapılan sevkiyatların da arttığını belirten Wright, Basra Körfezi'nden çıkan petrol akışının çatışma öncesine göre daha yüksek olduğunu söyledi.
İran'ın gemi geçiş kanalına mayın döşemesinin boğazdaki akışı geciktirdiğini savunan Wright, tamamen normale dönmek için boğazın mayınlardan temizlenmesi gerektiğini ve bunun birkaç haftalık bir çalışma gerektirdiğini dile getirdi. ABD'nin İran ile bir anlaşma olsun ya da olmasın Körfez'den enerji akışını güvence altına alabileceğini vurgulayan Wright, "İran'ın bundan sonra Hürmüz Boğazı'nı kapatma kabiliyeti olmayacak. Bu kritik bir husus, onların en önemli kozuydu ve biz bu kozu ellerinden alıyoruz." dedi.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.