ABD Başkanı Trump: İran Ateşkesi 4 Kez İhlal Etti
- ABD Başkanı Trump, İran'ın Hürmüz Boğazı'nda bir tankere dron saldırısı düzenlediğini açıkladı.
- Trump, dört drondan üçünün ABD tarafından düşürüldüğünü belirtti.
- Trump, bu olayı 'ateşkesin aptalca ihlali' olarak nitelendirdi.
- İran ve ABD arasında 14 Haziran'da İslamabad Mutabakatı imzalanmıştı.
ABD Başkanı Trump: İran Ateşkesi 4 Kez İhlal Etti
ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada İran'ı ateşkesi ihlal etmekle suçladı. Trump, Hürmüz Boğazı'ndan geçen bir tankerin İran'a ait dört dron tarafından hedef alındığını belirterek, dronlardan birinin tankerin üst güvertesine isabet ettiğini ancak tankerin yoluna devam ettiğini söyledi. Diğer üç dronun ise ABD ordusu tarafından düşürüldüğünü aktaran Trump, "Açıkçası bu, ateşkes anlaşmamızın aptalca bir ihlalidir." ifadesini kullandı.
İslamabad Mutabakatı
İran ve ABD, Pakistan aracılığıyla yapılan müzakereler sonucunda 14 Haziran'da savaşın durdurulması ve sorunların görüşmelerle çözülmesini öngören 14 maddelik bir mutabakata varmıştı. "İslamabad Mutabakatı" adı verilen anlaşma, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından dijital ortamda imzalanarak yürürlüğe girmişti. Mutabakat, Lübnan dahil savaşın sona erdirilmesi, Hürmüz Boğazı'nın açılması ve ABD'nin İran'a uyguladığı deniz ablukasının kaldırılması gibi maddeleri içermektedir. Anlaşmanın ardından tarafların, nihai anlaşma için 60 günlük müzakere sürecine başlaması bekleniyor.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.