Elektrik Dağıtım Şebekesine 50 Milyar Dolar Yatırım Çağrısı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Elder Başkanı Barış Erdeniz, dağıtım şebekelerine 10 yılda en az 50 milyar dolar yatırım yapılması gerektiğini söyledi.
- Hat uzunluğu 1 milyon km'den 1.6 milyon km'ye, trafo sayısı 350 binden 570 bine yükseldi.
- Türkiye'nin elektrik tüketimi son 12 yılda yüzde 50 artarak 361 teravatsaate ulaştı.
- Ulusal Enerji Planı'na göre elektrik tüketiminin 2035'te 510 teravatsaat olması bekleniyor.
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, artan elektrik talebinin dağıtım altyapısında kapsamlı bir dönüşümü zorunlu kıldığını belirtti. Erdeniz, dağıtım şebekelerine 10 yılda en az 50 milyar dolar yatırım yapılması gerektiğini söyledi.
Gazetecilerle düzenlenen sohbet toplantısında konuşan Erdeniz, dağıtım altyapısındaki büyümeye ilişkin bilgiler verdi. Hat uzunluğunun 1 milyon kilometreden 1.6 milyon kilometreye, trafo sayısının ise yaklaşık 350 binden 570 bin seviyesine çıktığını ifade etti.
Türkiye'nin elektrik tüketimi son 12 yılda yüzde 50 artarak 240 teravatsaatten 361 teravatsaate ulaştı. Ulusal Enerji Planı'na göre bu rakamın 2035'te 510 teravatsaat seviyesine çıkması bekleniyor.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.