Ekonomi

Bakan Kurum COP31 Hedeflerini Açıkladı: Elektrifikasyon Vurgusu

22 Haziran 2026 - 12:22 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 17
Bakan Kurum COP31 Hedeflerini Açıkladı: Elektrifikasyon Vurgusu
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim İnovasyon Forumu'nda yaptığı konuşmada, COP31 Başkanlığı olarak elektrifikasyon konusunda küresel bir tartışma başlatmak istediklerini ve 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35'inin elektrikten karşılanması hedefi etrafında şekillendirmeyi amaçladıklarını söyledi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Londra İklim İnovasyon Forumu'nda önemli açıklamalarda bulundu. Kurum, Türkiye'nin COP31'e ev sahipliği yapmaya hazırlandığını belirterek, iklim hedeflerini ve önceliklerini paylaştı.

Bakan Kurum, elektrifikasyonun küresel dönüşümün merkezinde yer alacağını vurguladı. "COP31 Başkanlığı olarak, elektrifikasyon konusunda küresel bir tartışma başlatmak istiyoruz. Bu tartışmayı da 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35'inin elektrikten karşılanması hedefi etrafında şekillendirmeyi amaçlıyoruz" dedi. Bu hedefin ulaşım, binalar ve sanayide elektrifikasyonun hızlandırılmasıyla gerçekleştirileceğini ifade etti.

Kurum, ayrıca atık yönetimi konusunda da önemli hedefler açıkladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın öncülüğünde başlatılan Sıfır Atık Hareketi ve metan azaltım girişiminin küresel bir öncelik haline geldiğini belirtti. "Düzenli depolama alanlarından kaynaklanan metan gazının azaltılması, küresel ısınmayı yavaşlatmak için en hızlı ve en uygulanabilir fırsatlardan biridir" diyen Kurum, 2035 yılına kadar atık üretimindeki artışı yarıya indirmeyi amaçladıklarını söyledi.

Dirençli şehirler konusuna da değinen Bakan Kurum, Türkiye'nin 2023'teki deprem felaketinin ardından yürütülen yeniden imar çalışmalarından bahsetti. "Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde sadece iki yıl içinde 455 bin konutu yeniden inşa ettik. Bu konutların en yüksek enerji verimliliği standartlarını karşılamasını sağladık. Böylece enerji tüketimini yüzde 39 oranında azalttık" dedi.

Enerji verimliliği ve yeşil sanayileşme hedeflerini de aktaran Kurum, bina sektöründe enerji tüketim yoğunluğunun 2035'e kadar en az yüzde 25 azaltılmasını hedeflediklerini belirtti. Ayrıca üretim ve imalat sektöründe geri dönüştürülmüş malzeme kullanım oranının en az yüzde 15'e çıkarılması için çalışacaklarını ifade etti.

Kurum, İklim Uygulama Köprüsü adıyla yeni bir girişim başlatacaklarını duyurdu. Bu girişimin, gelişmekte olan ve en az gelişmiş ülkelerde iklim hedefleri ile ekonomik kalkınma politikaları arasındaki uyumu güçlendireceğini söyledi.

Eğitim vurgusu da yapan Bakan Kurum, iklim değişikliğinin eğitim müfredatlarına dahil edilmesi gerektiğini belirterek, 2030 yılına kadar daha fazla ülkede bu konuda adım atılmasını hedeflediklerini açıkladı.

Son olarak finansman konusuna değinen Kurum, gelişmekte olan ülkelere yönelik desteklerin artırılması gerektiğini vurguladı. Geçtiğimiz yıl yurtdışı kalkınma yardımlarında büyük bir düşüş yaşandığını hatırlatan Bakan, tüm bağışçı ülkelere taahhütlerini yerine getirme çağrısında bulundu.

Kurum, COP31 kapsamında 12-13 Kasım tarihlerinde Antalya'da düzenlenecek İş Dünyası Zirvesi için TOBB ile birlikte COP31 İş Dünyası Forumu'nu başlattıklarını da duyurdu.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...