Ekonomi

Bakan Bolat Otomotivde Kendi Kendini Besleyen Dönem Başlattı

22 Haziran 2026 - 13:13 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 16
Bakan Bolat Otomotivde Kendi Kendini Besleyen Dönem Başlattı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, otomotiv sektöründe dışa bağımlılığı sona erdirmeyi hedefleyen OİBVentures Mobilite İnovasyon Fonu'nu tanıttı. Bolat, bu fonla birlikte araç üret-sat döneminin kapanarak otonom sürüş ve akıllı yazılım teknolojilerine dayalı kendi kendini besleyen bir dönemin başlayacağını açıkladı.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ve Türkiye Kalkınma Fonu (TKF) iş birliğiyle kurulan OİBVentures Mobilite İnovasyon Fonu'nun tanıtım toplantısında önemli açıklamalarda bulundu. Bolat, otomotiv sektöründe artık "araç üret-sat" modelinin geride kaldığını, yerini akıllı ulaşım çözümlerine bıraktığını belirterek, yeni fonun bu dönüşümü hızlandıracağını söyledi.

Kendi Kendini Besleyen Ekosistem

Bakan Bolat, fonu yalnızca bir sermaye kaynağı olarak görmediklerini vurgulayarak, "Bu yeni fon, sanayi ile startuplar arasında bir iş birliği köprüsü kuracak. Mevcut üretim gücümüzü yeni ve parlak fikirlerle birleştirerek dışa bağımlılığı azaltan, kendi kendini besleyen bir ekosistem oluşturacağız" dedi.

İkiz Dönüşüm ve Stratejik Hedefler

Bolat, konuşmasında Türk otomotiv sektörünün 55 yıllık geçmişinde Avrupa'nın önemli bir oyuncusu haline geldiğini hatırlatarak, sektörün şimdi yeşil ve dijital dönüşüm olarak adlandırılan "ikiz dönüşüm" ile karşı karşıya olduğunu belirtti. "Artık otomotiv ürünleri sadece araç değil, birer akıllı cihazdır. Bu dönüşüm bir tercih değil, ekonomik bağımsızlık mücadelemizdir" ifadelerini kullandı.

Bakan Bolat, stratejik hedeflerini şöyle sıraladı:

  • Birim Değeri Yükseltmek: Sadece adet bazında değil, kilogram başına ihraç değerini artırmak.
  • Fiyat Belirleyen Konum: Patent, fikri mülkiyet ve özgün teknoloji ile rekabet ederek piyasada fiyatı belirleyen konuma gelmek.
  • Küresel Entegrasyon: AB ile olan üretim entegrasyonunu, startupların teknolojik gücüyle daha üst seviyelere taşımak.

Girişimcilik Ekosisteminde Rekor

Bolat, Türkiye'deki girişimcilik ekosisteminin rekor kırdığını belirterek, son 5 yılda 5,6 milyar doların üzerinde girişim sermayesi yatırımı çekildiğini söyledi. Kamu kaldıraçlı fonlarla desteklenen 1091 teknoloji girişiminin, 175 milyar liralık yatırım hacmiyle ekonomiye kazandırıldığını açıkladı. Yeni fonun bu başarıyı akıllı araç, otonom sürüş ve elektrikli araç yazılımları dikeyine taşıyacağını da sözlerine ekledi.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...