Enerji Altyapısına 80 Milyar Dolarlık Yatırım Planlandı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 2035 yılına kadar iletim ve dağıtım altyapısına 80 milyar dolar yatırım yapılacağını duyurdu.
- Rüzgar ve güneş enerjisi kurulu gücünün 2035'te 120 gigavata çıkarılması hedefleniyor.
- Nükleer enerjide Akkuyu, Sinop, Trakya ve küçük modüler reaktör projeleri planlanıyor.
- Türkiye'nin ilk deniz üstü rüzgar enerjisi ihalesi bu yıl yapılacak.
- 2053 net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda enerji dönüşümü sürdürülüyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşüm sürecinde iletim ve dağıtım altyapısına yönelik büyük ölçekli bir yatırım programı yürüttüğünü açıkladı. Bayraktar, 2035 yılına kadar enerji şebekelerinin güçlendirilmesi amacıyla toplam 80 milyar dolarlık yatırım planlandığını bildirdi.
Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Londra'da Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından, bir medya kuruluşunun katkılarıyla düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu'na, Murat Kurum ile birlikte katıldığını belirtti. Küresel enerji piyasalarının krizler ve belirsizliklerle karşı karşıya olduğu bir dönemde Türkiye'nin enerji dönüşüm stratejisini ve uzun vadeli hedeflerini uluslararası yatırımcılara aktardıklarını ifade eden Bayraktar, artan nüfus ve sanayileşmeyle birlikte yükselen enerji talebini karşılarken arz güvenliğini korumayı hedeflediklerini vurguladı.
Bayraktar, elektrifikasyon temelli enerji stratejisi kapsamında Türkiye'nin rüzgar ve güneş enerjisindeki kurulu gücünü 2035 yılına kadar 120 gigavata çıkarmayı hedeflediğini açıkladı. Bakan Bayraktar, "Artan nüfusumuz ve hızla kalkınan sanayimizle büyüyen enerji talebimizi karşılarken tedarik güvenliğini sağlama, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedefimize ulaşma yolunda hem ülkemizin hem de bölgemizin enerji arz güvenliğinin teminatı olmaya devam ediyoruz." Bayraktar ayrıca, bu yıl Türkiye'nin ilk deniz üstü (offshore) rüzgar enerjisi ihalesinin gerçekleştirilmesinin planlandığını duyurdu.
Türkiye'nin karbon nötr ekonomi hedeflerinde nükleer enerjinin önemli bir yere sahip olduğunu belirten Bayraktar, mevcut projelerin yanı sıra yeni yatırımların da gündemde olduğunu kaydetti. Bayraktar, "Karbon nötr bir ekonomi için vazgeçilmez gördüğümüz nükleer enerjide ise Akkuyu, Sinop ve Trakya projelerimizin yanı sıra küçük modüler reaktörleri de enerji portföyümüze eklemeyi hedefliyoruz."
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.