Bitki Koruma Ürünlerinde B Reçete Sistemi 1 Temmuz'da Başlıyor
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- B Reçete sistemi, bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi, satışı ve kullanımını elektronik ortamda izlemeyi amaçlıyor.
- Sistem, 12 Ocak'ta dört ilde pilot olarak başlatıldı ve 1 Temmuz'da 81 ilde eş zamanlı uygulanacak.
- Bakan Yumaklı, sistemin pestisit kullanımında bir devrim olduğunu ve tüm sorunları çözmeye aday olduğunu ifade etti.
- Uygulamanın haksız kazanç elde etmek isteyenlere karşı sıkı denetimle sürdürüleceği ve dezenformasyonlara prim verilmeyeceği belirtildi.
- Sistem, sadece kayıtlı tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterlerle belirlenmiş dozlarda ilaç kullanımını sağlayacak.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerinin kullanımında yeni bir dönemi başlatan B Reçete sistemi hakkında önemli açıklamalarda bulundu. 81 ilin tarım ve orman müdürleriyle çevrimiçi bir toplantı yapan Yumaklı, sistemin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanacağını duyurdu.
Bakan Yumaklı, sistemin amacının bitkisel üretimin çevre ve insan sağlığına uygun şekilde sürdürülebilirliğini sağlamak ve pestisit kaynaklı riskleri azaltmak olduğunu belirtti. Yumaklı, "Bu sistemde sadece bitkisel üretim yapan üreticiler bitki koruma ürününe erişebilecekler ve sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanım mümkün olacak. Önerilen doz kadar zirai ilaç alınabilecek" dedi.
Uygulama öncesinde bitki koruma ürünlerinin hatalı ve gereğinden fazla kullanımının önemli bir sorun olduğuna dikkat çeken Yumaklı, "B reçete sisteminde pestisitlerin hem reçetelendirilmesi hem satış ve uygulama aşamalarının elektronik ortamda kaydedilmesi söz konusu. Üreticilerin tarım alanı ve ürününe göre bilimsel kriterler ışığında belirlenmiş kullanım dozları dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak" ifadelerini kullandı.
Pilot uygulama 12 Ocak itibarıyla Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde başlatılmıştı. Yumaklı, "1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak başlayacak. Ocak ayından bugüne kadar yoğun bir şekilde çalıştık. Hızlıca müdahil olunabilir, düzeltilebilir, revize edilebilir bir şekilde sistem dizayn edilmiş durumda" diye konuştu.
Bakan Yumaklı, sistemi bir devrim olarak nitelendirerek, "Bu Türkiye'de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem" dedi. Ayrıca, uygulamanın haksız kazanç elde etmek isteyen veya sistemden menfaatleri zedelenen kesimlerin dezenformasyon ve provokasyonlarına karşı uyarıda bulundu: "Dezenformasyonlar olacaktır, provokasyonlar olacaktır ancak doğru iletişim kurarak ve anlatmaktan bıkmayarak bilgilendirmelerimize devam edeceğiz."
Yumaklı, kesintisiz erişim ve sıkı denetim talimatı vererek, "Şu anda aynı beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın belli olduğu, ilacı yazanın belli olduğu, kimlerin hangi amaçla hangi ürün için ne kadarlık bir alanda hangi dozda kullanılmasını düzenleyen bir sistem uygulanmaya başlandı. Bu bir devrimdir" şeklinde konuştu.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.