Uraloğlu: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden 15 Gemi Ayrıldı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- 26 Haziran 2026 itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen 15 Türk gemisi güvenli şekilde bölgeden ayrıldı.
- Bölgede 3 Türk sahipli gemi ticari faaliyetlerini sürdürmek için kalmaya devam ediyor.
- Ayrılan gemilerde toplam 99 Türk personel bulunuyordu.
- Bakan Uraloğlu, bölgeden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemi olmadığını duyurdu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelere ilişkin açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır." dedi.
Uraloğlu, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personel bulunduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, "Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz." şeklinde konuştu.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.