Ekonomi

Uraloğlu: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden 15 Gemi Ayrıldı

26 Haziran 2026 - 18:41 Yazar: Editör Masası
1 dk okuma 13
Uraloğlu: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden 15 Gemi Ayrıldı
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bekleyen 15 Türk gemisinin 99 personelle birlikte güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı. Ayrıca, 3 geminin ticari faaliyetler nedeniyle bölgede kaldığını ve ayrılma talebi bulunmadığını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelere ilişkin açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır." dedi.

Uraloğlu, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personel bulunduğunu ifade eden Bakan Uraloğlu, "Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz." şeklinde konuştu.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...