Ekonomi

Yenilenebilir Enerji Payı Mayısta %72,3'e Çıktı

28 Haziran 2026 - 07:29 Yazar: Editör Masası
1 dk okuma 13
Yenilenebilir Enerji Payı Mayısta %72,3'e Çıktı
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Mayıs ayında Türkiye'de yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik üretimindeki payı %72,3'e yükselerek 26 yılın en yüksek seviyesini gördü. Kömürün payı %17 ile 22 yılın en düşük seviyesine indi. Güneş ve rüzgar santralleri, toplam üretimin %23'ünü karşılayarak kömürü geride bıraktı.

Türkiye'de mayıs ayında yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik üretimindeki payı %72,3'e ulaşarak son 26 yılın en yüksek seviyesini gördü. Kömürün elektrik üretimindeki payı ise %17 ile son 22 yılın en düşük düzeyine geriledi.

Resmi verilere göre, mayıs ayında güneş ve rüzgar santralleri, toplam elektrik üretiminin yaklaşık %23'ünü karşıladı. Böylece bu iki kaynak, nisan ayında ilk kez geride bıraktıkları kömür santrallerinden üst üste ikinci ayda da daha fazla elektrik üretti.

Mevsim normallerinin üzerinde gerçekleşen yağışlar sayesinde hidroelektrik üretimi de geçen yılın aynı ayına göre %58 arttı.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...