Yenilenebilir Enerji Payı Mayısta %72,3'e Çıktı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Yenilenebilir enerji payı mayısta %72,3 ile 26 yılın en yüksek seviyesinde.
- Kömürün elektrik üretimindeki payı %17 ile 22 yılın en düşük seviyesine geriledi.
- Güneş ve rüzgar santralleri, toplam üretimin %23'ünü karşılayarak kömürü ikinci kez geride bıraktı.
- Hidroelektrik üretimi, yağışlar sayesinde geçen yıla göre %58 arttı.
Türkiye'de mayıs ayında yenilenebilir enerji kaynaklarının elektrik üretimindeki payı %72,3'e ulaşarak son 26 yılın en yüksek seviyesini gördü. Kömürün elektrik üretimindeki payı ise %17 ile son 22 yılın en düşük düzeyine geriledi.
Resmi verilere göre, mayıs ayında güneş ve rüzgar santralleri, toplam elektrik üretiminin yaklaşık %23'ünü karşıladı. Böylece bu iki kaynak, nisan ayında ilk kez geride bıraktıkları kömür santrallerinden üst üste ikinci ayda da daha fazla elektrik üretti.
Mevsim normallerinin üzerinde gerçekleşen yağışlar sayesinde hidroelektrik üretimi de geçen yılın aynı ayına göre %58 arttı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.