Kırgızistan-Özbekistan 2 Milyar Dolarlık Ticaret Hedefi
- Kırgızistan-Özbekistan 12. Dönem Karma Ekonomik Komisyonu Toplantısı yapıldı.
- 2030 yılına kadar ticaret hacminin 2 milyar dolara çıkarılması hedefleniyor.
- Mevcut ticaret hacmi 1 milyar doları aştı ve son 5 yılda iki katına çıktı.
- Toplantı sonunda iki ülke arasında yeni bir protokol imzalandı.
Kırgızistan ve Özbekistan arasındaki uzun vadeli ve kapsamlı işbirliğinin ele alındığı toplantıya, Kırgızistan Bakanlar Kurulu Birinci Başkan Yardımcısı Adılbek Kasımaliyev ile Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov başkanlık etti.
Kasımaliyev, konuşmasında Kırgızistan'ın Özbekistan ile ticari ve ekonomik işbirliğini derinleştirmeye özel önem verdiğini belirterek şunları söyledi: "2025 yılı sonu itibarıyla ülkelerimiz arasındaki ticaret hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 19 artış göstererek 1 milyar doları aşmış bulunuyor. Bu rakamın son 5 yılda iki katına çıktığını ifade etmek istiyorum. 2030 yılına kadar karşılıklı ticaret hacmini 2 milyar dolara çıkarmak için hedef koyduk."
Aripov ise görüşmelerin iki kardeş halkın refahı için somut projelerin hayata geçirilmesini hedeflediğini vurgulayarak, Özbek tarafının işbirliğini her alanda desteklemeye ve geliştirmeye hazır olduğunu ifade etti.
Toplantının ardından iki ülke arasında 12. Dönem Karma Ekonomik Komisyonu Protokolü imzalandı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.