Genel

Kamu Görev Zararı Faturası 874 Milyar TL'ye Yükseldi

23 Haziran 2026 - 10:24 Yazar: Editör Masası
1 dk okuma 12
Kamu Görev Zararı Faturası 874 Milyar TL'ye Yükseldi
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Beş ayda kamu görev zararları toplam 874 milyar TL'ye ulaştı. KİT'lere ödenen 143 milyar TL'nin büyük kısmı 76,7 milyar TL ile EÜAŞ'a gitti.

Kamuoyunda olumsuz algı nedeniyle 2021 yılında bütçede "görevlendirme gideri" olarak adlandırılan görev zararları, faiz giderleriyle yarışıyor. Beş ayda toplam 874 milyar TL görev zararı ödemesi yapıldı.

Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) için ödenen görev zararı, beş ay içinde 143 milyar 797 milyon TL'ye dayandı. En çok görev zararı ödenen kurum 76 milyar 718 milyon TL ile Elektrik Üretim AŞ (EÜAŞ) oldu. Mayıs ayında EÜAŞ'a görev zararı ödenmediği görüldü.

Mayısta görev zararı ödenen tek KİT, Boru Hatları ve Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) oldu. Böylece BOTAŞ'ın beş aylık görev zararı 63 milyar TL'ye ulaştı. BOTAŞ'ı 4 milyar TL görev zararı ile Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu (TKİ) takip etti.

Öte yandan, KİT'ler arasında en yüksek görev zararı ödenen kurum, geçen yıl da EÜAŞ olmuştu. 2025 yılında EÜAŞ'a 236 milyar 400 milyon TL görev zararı ödenmişti. EÜAŞ'ı 155 milyar TL ile BOTAŞ takip etmişti. Ayrıca, SGK'ya beş ayda 609 milyar 788 milyon TL görev zararı ödemesi yapıldı.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...