Genel

COP31 Hazırlıkları Kurum ve Bayraktar Guterres ile Görüştü

23 Haziran 2026 - 18:34 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 27
COP31 Hazırlıkları Kurum ve Bayraktar Guterres ile Görüştü
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Bakanlar Kurum ve Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası'nda BM Genel Sekreteri Guterres ile bir araya gelerek, Türkiye'nin COP31 hazırlıkları, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konularını ele aldı.

Londra İklim Eylemi Haftası'nda Kritik Görüşme

COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi.

Görüşmede Türkiye'nin COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemi, enerji güvenliği, yenilenebilir enerji hedefleri ve döngüsel ekonomi konuları ele alındı.

Bakan Kurum: "İklim Kriziyle Mücadelede Uluslararası Dayanışma Kritik"

Bakan Kurum, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "COP31 hazırlıkları çerçevesinde Eylem Gündemimizi ele aldık; iklim kriziyle mücadele, enerji güvenliği, döngüsel ekonomi ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik önceliklerimizi kapsamlı şekilde değerlendirdik. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Alparslan Bayraktar ile katıldığımız görüşmede temiz enerji konusunda çalışmalarımızı paylaşarak, iklim hedeflerine ulaşmada ortak iradenin ve uluslararası dayanışmanın belirleyici rolünü bir kez daha vurguladık. Sayın Genel Sekreter'e yapıcı yaklaşımı ve değerli katkıları için teşekkür ediyorum." ifadelerini kullandı.

Bakan Bayraktar: "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye Vizyonuyla Hareket Ediyoruz"

Bakan Bayraktar ise verimli geçen görüşmeye ilişkin, "Görüşmemizde, küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadeleyi, gelişmekte olan ülkeler için adil bir küresel enerji dönüşümünün önemini ve sürdürülebilirlik konusunda atılması gereken somut adımları kapsamlı şekilde ele aldık. Ayrıca Enerjide Tam Bağımsız Türkiye vizyonumuzdan, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaştığımız seviyeden, 2035 yılına kadar bu kapasiteyi üç katına çıkarma hedefimizden ve enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızdan bahsederek, ülkemizin enerji politikalarındaki güçlü vizyonunu Sayın Genel Sekreter'e detaylı bir şekilde aktardık. Ülkemizin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri ile COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu doğrultusunda kararlılıkla hareket ediyoruz. Enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birbirini güçlü bir şekilde tamamladığı bir ortaklıkla sürdürülebilir ve daha temiz bir gelecek inşa etmek için çalışmaya devam edeceğiz." dedi.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...