Mavi Vatan'dan Ekonomiye 16 Milyar Dolar Katkı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Enerji Bakanlığı, 1 gigavatlık deniz üstü rüzgâr YEKA şartname taslağını kamuoyu görüşüne sundu.
- İlk deniz üstü rüzgâr santrallerinin 2030'da devreye alınması hedefleniyor.
- 7 gigavatlık kurulumun ekonomiye 16 milyar dolar katkı ve 110 bin iş yılı sağlaması öngörülüyor.
- Türkiye'nin deniz üstü rüzgâr potansiyeli 75 gigavat olarak belirtiliyor.
- Bakan Bayraktar, yenilenebilir enerji kapasitesini 2035'e kadar üç katına çıkarmayı ve 40 gigavatlık HVDC hattı için 30 milyar dolar yatırım yapmayı planladıklarını açıkladı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye'nin ilk deniz üstü rüzgâr enerjisi yatırımı için 1 gigavatlık YEKA tahsis şartname taslağını kamuoyunun görüşüne sundu. 49 yıllık alan kullanım hakkını kapsayan bu taslak, ülkenin deniz üstü rüzgâr enerjisinde yeni bir döneme girdiğini gösteriyor.
Stratejik Bir Dönüşüm
TÜREB Başkanı İbrahim Erden, bu adımın Türkiye için tarihi bir eşik olduğunu belirterek, şunları söyledi: "Uzun süredir üzerinde çalışılan deniz üstü rüzgâr enerjisinde artık planlama aşamasından somut yatırım sürecine geçiyoruz. Türkiye, karasal rüzgârda güçlü bir altyapıya sahip. Deniz üstü rüzgârda atılacak ilk adım, kulelerden deniz yapılarına, limanlardan gemi hizmetlerine kadar geniş bir ekonomik ekosistem oluşturacak stratejik bir dönüşümdür."
İlk Santraller 2030'da Devrede
TÜREB Başkan Yardımcısı Ufuk Yaman ise Türkiye'nin deniz üstü rüzgâr potansiyelinin 75 gigavat olduğunu vurgulayarak, ilk 1 gigavatlık tahsisin büyük bir pazarın başlangıcı olduğunu söyledi. Yaman, "Orta vadede 5 gigavat hedefi sektöre önemli bir vizyon kazandırıyor. İlk santrallerin 2030'da devreye alınması mümkün. Dünya Bankası verilerine göre, 3,5 gigavat kurulum 4 milyar dolar katkı ve 32 bin iş yılı yaratırken, 7 gigavatlık senaryoda bu rakam 16 milyar dolar ve 110 bin iş yılına ulaşıyor" dedi.
Bakan Bayraktar'dan Açıklamalar
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji dönüşümü ve güvenliğinin birlikte ele alınması gerektiğini belirterek, "Dirençli bir gelecek, temiz, çeşitli ve güvenli enerji sistemlerine dayanır. Türkiye bu alanda işbirliğine ve yatırıma hazırdır" dedi. Londra İklim Eylemi Haftası'nda konuşan Bayraktar, elektrik çağına girildiğini ve küresel enerji talebinin geçen yıl yüzde 1,3 arttığını söyledi. 2035'e kadar yenilenebilir enerji kapasitesini üç katına çıkarmayı hedeflediklerini belirten Bakan, bu büyümeyi desteklemek için 40 gigavatlık bir HVDC iletim koridoru ile şebekeyi modernize edeceklerini ve bunun yaklaşık 30 milyar dolar yatırım gerektireceğini ifade etti.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.