COP31 Öncesi İstanbul'a Sıfır Atık Vizyonu: Sürdürülebilir Şehirler
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Sıfır Atık Vakfı Başkanı Samed Ağırbaş, Anahtar Fikirler Zirvesi 2026'da sürdürülebilir şehirler ve yeşil dönüşüm mesajları verdi.
- Sıfır Atık Hareketi, 2017'de başlatıldı ve bugün 193 ülkede küresel bir marka haline geldi.
- Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı COP31, iklim ve çevre çalışmalarının dünyaya anlatılması için önemli bir fırsat olarak değerlendiriliyor.
- İstanbul'un sıfır atık çalışmalarının merkezi haline getirilmesi hedefleniyor; teknoparklar ve Sıfır Atık Enstitüsü kurulacak.
- Yeşil dönüşüm ve sürdürülebilir uygulamalar, çevre sorunlarıyla mücadelede kritik rol oynayacak.
Sıfır Atık Vakfı Başkanı ve COP31 Yüksek Düzeyli İklim Şampiyonu Samed Ağırbaş, İstanbul'da düzenlenen Anahtar Fikirler Zirvesi 2026'da sürdürülebilir şehirler, yeşil dönüşüm ve iklim politikalarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Ağırbaş, Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı COP31 sürecinin, çevre ve şehircilik alanındaki çalışmaların dünyaya tanıtımı için önemli bir fırsat olduğunu vurguladı.
Zirve, gayrimenkul ve inşaat sektöründe yenilikçi çözümler geliştiren girişimleri bir araya getirdi. Etkinliğe çok sayıda sektör temsilcisi, yatırımcı ve sivil toplum kuruluşu katıldı. Açılış programında Ağırbaş'ın yanı sıra Emlak Konut Genel Müdürü Yasir Yılmaz ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Kentsel Dönüşüm Başkanı Hakkı Alp da yer aldı.
Ağırbaş, zirvenin geçen yıla göre büyük gelişim gösterdiğini belirterek, "Farklı kurumların, farklı insanların ortak hedef doğrultusunda fikirlerini yarıştırdığı güçlü bir ambiyansa şahit olmuştuk. Bu yıl ikincisi düzenlenen zirvenin, Emlak Konut ve paydaşlarının katkılarıyla daha ileri taşınarak gerçek bir ortak akıl platformuna dönüştüğünü görüyoruz." dedi.
Sıfır Atık Hareketi'nin Emine Erdoğan'ın öncülüğünde 2017 yılında başlatıldığını hatırlatan Ağırbaş, "Sıfır Atık Vakfı olarak 2017 yılında Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi'nin başlattığı Sıfır Atık Hareketi'ni, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığımızla birlikte dünya sahnesine taşıdık. Bugün Türkiye'nin 81 ilinde ve dünyanın 193 ülkesinde karşılık bulan küresel bir marka haline geldi." ifadelerini kullandı.
COP31 sürecine de değinen Ağırbaş, "COP31 ile beraber Türkiye'nin iklim dönüşümü, çevre ve şehircilik alanında yaptığı çalışmaların dünyaya anlatılacağı ve daha ileri taşınacağı önemli bir süreç yaşayacağız. COP31 Başkanımız ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Murat Kurum'un liderliğinde, insanı merkeze alan ve dünyanın gerçeklerinin konuşulduğu bir COP toplantısı inşa etmek için çalışıyoruz." dedi.
Ağırbaş, şehirlerin geleceğinin sürdürülebilirlik ekseninde şekilleneceğini belirterek, "İstanbul'u sıfır atık çalışmalarının merkezi haline getirmek istiyoruz. Sıfır atık temelli teknoparklar, AR-GE merkezleri ve kurduğumuz Sıfır Atık Enstitüsü ile İstanbul'da sivil toplum, iş dünyası ve farklı kesimlerle birlikte önemli çalışmalar gerçekleştireceğiz. Yaşanabilir, sürdürülebilir şehirler inşa edersek iklim kriziyle mücadeleyi daha güçlü hale getiririz. Yapı sektörü, çevresel etkilerin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Bu alandaki yeşil dönüşüm, emisyon azaltıcı projeler ve sürdürülebilir uygulamalar, dünyadaki çevre sorunlarıyla mücadelede büyük katkı sağlayacaktır." ifadelerini kullandı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.