15 Türk Gemisi Hürmüz ve Basra'dan Tahliye Edildi
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri yakından takip ettiklerini açıkladı.
- 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen 15 Türk gemisi güvenli şekilde bölgeden ayrıldı.
- Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemi ticari faaliyetlerine devam ettiği için ayrılış talebinde bulunmadı.
- Gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğu bildirildi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmelere ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, bölgedeki durumu yakından takip ettiklerini ve ilgili kurumlarla koordinasyon içinde hareket ettiklerini belirtti.
Uraloğlu, "Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır" dedi.
Bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise Körfez içinde ticari faaliyetlerine devam ettiği için ayrılış talebinde bulunmadığını aktaran Bakan Uraloğlu, gemilerde toplam 99 Türk personel bulunduğunu ifade etti. "Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi'nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz" diye konuştu.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.