Üsküdar'daki Ölümlü Kazada Yeliz Öğretmen İçin Karar Duruşması
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- 22 Eylül 2024'te Üsküdar Çengelköy'de bir araç kaldırıma çıktı; öğretmen Yeliz Kader öldü, 7 kişi yaralandı.
- Sanık Bedia Canan E., ATK raporuna göre kusurlu bulunmasına rağmen duruşmalara katılmadı.
- Davanın karar duruşması bugün İstanbul Anadolu 25. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülüyor.
- Ölen öğretmenin oğlu Ömer Yusufoğlu, sürücünün umursamaz tavrını eleştirerek adalet istedi.
İstanbul'un Üsküdar ilçesine bağlı Çengelköy'de 22 Eylül 2024 tarihinde meydana gelen trafik kazasında, Bedia Canan E.'nin kullandığı otomobil kaldırıma çıkarak yayalara çarptı. Kazada anaokulu öğretmeni 2 çocuk annesi Yeliz Kader hayatını kaybederken, 7 kişi yaralandı.
Kazayla ilgili İstanbul Anadolu 25. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada bugün karar duruşması yapılacak. Sanık Bedia Canan E., Adli Tıp Kurumu (ATK) raporunda kusurlu bulunmasına rağmen daha önceki duruşmalara katılmadı. Bu durum, hayatını kaybeden öğretmenin ailesinin tepkisine yol açtı.
Dava dosyasındaki kamera kayıtlarında, sanığın araca binip kemerini takar takmaz aracı hareket ettirdiği ve elinde telefon olduğu görülüyor. ATK raporu da bu ihlali doğruluyor.
Ömer Yusufoğlu'nun açıklamaları
Yeliz Kader'in oğlu Ömer Yusufoğlu, dava sürecine ilişkin duygularını dile getirdi. "İlk duruşma gerçekleşti ve Adli Tıp Kurumu raporunun beklendiği söylendi. İkinci duruşmada ATK raporu eklendi. Görüntülerde şahsın elinde telefonla, araç sürme kurallarını tamamen ihlal ederek araca bindiği ve aracı kontrolsüz sürdüğü açık. ATK da bunu onayladı. Bu ihlal kesinleşmiş bir gerçek. Ancak görüntüler bize çok geç ulaştı." dedi.
Yusufoğlu, sürücünün tavrını eleştirerek şunları söyledi: "5 duruşma geçirdik. Bu pazartesi 6'ncı duruşmamız olacak. Süreç aleyhimize işledi. Neredeyse 2 yıl olacak annem öleli ve hala aramadılar. Sanki biz kabahat işlemişiz gibi karşı taraf 'davayı geri çekerlerse kabul ederim' dedi. Sanki affetme hakkına sahip olan biz değilmişiz gibi ukala bir tavırla hareket ediyorlar. Sanki bir can gitmemiş gibi rahatlar."
Kazanın birçok mağduriyete yol açtığını belirten Yusufoğlu, "Sadece giden bir can değil. Engelli kalan bir bebek, bacağını kaybeden bir sporcu, platinle yaşamak zorunda olan bir insan var. Sanki bunlar olmamış gibi, o insanlar o an orada bulundukları için suçluymuş gibi davranıyorlar. Şahıs duruşmalara katılmak istemediğini söyledi ve hakim bunu kabul etti. Hiçbir suçu olmayan, sadece yürüdüğü için vefat eden bir insan var." ifadelerini kullandı.
Dava sürecinde bilirkişi raporları ve mahkeme heyetindeki değişikliği anlatan Yusufoğlu, "Kaza gecesi tutuklandı, iki üç hafta nezarette kaldı ve bilirkişi raporu sonucu serbest bırakıldı. ATK raporunda ise olayın sürücünün ihlaliyle ilgili olduğu kesinleşti. ATK raporundan sonra hakim, üçüncü duruşmaya da gelmezse zorla getirilme kararı uygulanacağını söylemişti. Bu yazılı olarak mahkeme celbinde bulunuyor." dedi.
Bugünkü duruşmanın karar duruşması olduğunu vurgulayan Yusufoğlu, "Umarız adaletli bir karar çıkar ve hakkımız teslim edilir. Annem 41 yaşında, başarılı ve herkesin saygı duyduğu bir öğretmendi. Onun adaletini sağlamak istiyoruz. Vicdan azabı çekmek istemiyoruz. Adaletin sağlanması için inancım var." diyerek sözlerini tamamladı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.