Yasin Emre Solmaz Davasında Sanıktan Elektrik Kesintisi Savunması
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- 26 Ocak'ta Sapanca'da 'yan bakma' tartışması sonucu Yasin Emre Solmaz bıçaklanarak öldürüldü.
- Olayın ardından Kamil Yiğit Yazıcı ve Enes Yılmazlar tutuklandı.
- Dava Sakarya 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü.
- Sanık Yazıcı, elektrikler kesildiği için bıçak taşıdığını savundu.
- Mahkeme duruşmayı 2 Temmuz'a erteledi, sanıkların tutukluluğu devam ediyor.
Sakarya'nın Sapanca ilçesinde 26 Ocak'ta saat 01.00 sıralarında Kırkpınar Mahallesi Bağdat Caddesi'nde iki arkadaş grubu arasında "yan bakma" nedeniyle tartışma çıktı. Tartışmada Yasin Emre Solmaz ile Enes Yılmazlar arasında kısa süreli arbede yaşandı. Arbede sonrası Solmaz ve arkadaşı M.K. bölgeden ayrıldı.
Bir süre sonra Güldibi Mahallesi Hasan Paşa Caddesi'nde karşılaşan taraflar arasında yeniden tartışma çıktı. Bu sırada Kamil Yiğit Yazıcı, yanında bulunan bıçakla Yasin Emre Solmaz'ı 4 yerinden bıçakladı. Kavgada M.K. de elinden yaralandı. Solmaz, kaldırıldığı hastanede kurtarılamadı. Olayın ardından gözaltına alınan Yazıcı ile Yılmazlar tutuklandı. Sanıklar hakkında "kasten öldürme" suçundan müebbet hapis istemiyle dava açıldı.
Davanın ilk duruşması Sakarya 2'nci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. Duruşma öncesi açıklama yapan baba Önder Solmaz, olayda sorumluluğu bulunan herkesin cezalandırılmasını istedi. Baba Solmaz, "Adaletin yerini bulmasını istiyorum. Her kimin, bir kum tanesi kadar olaya dahli varsa cezalandırılmasını istiyorum" dedi. Ayrıca diğer ailelere seslenen baba, "O çocukları savunmak yarın öbür gün diğer çocuklarınızın başına gelecek hareketlerdir. Bu işin peşini bırakmayacağız. Kim suçluysa cezasını çekecek" ifadelerini kullandı.
Duruşma öncesi adliye koridorunda taraflar arasında gerginlik yaşandı. Jandarma ve çevik kuvvet ekipleri güvenlik koridoru oluşturdu. Anne Emine Solmaz ise gözyaşı döktü.
Tutuklu sanıklar savunmalarını yaptı. Enes Yılmazlar, olay günü alkol aldıklarını, bıçaklama anını görmediğini söyledi. Kamil Yiğit Yazıcı ise olay yerine konuşmak amacıyla gittiklerini belirterek, bıçağı savunma amaçlı taşıdığını iddia etti. Yazıcı, "Refleksle bıçağı savurdum. Öldürme kastım yoktu" dedi. Bıçağı neden taşıdığı sorulduğunda ise "Sapanca küçük yer olduğu için üzerimde bıçak vardı. Elektrikler kesildiği için bıçak taşırdım" diye konuştu.
Mahkeme heyeti, dosyadaki eksikliklerin giderilmesi için duruşmayı 2 Temmuz'a erteledi. Sanıkların tutukluluk hallerinin devamına karar verildi.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.