Gündem

Güneş Enerjisi Rekoru: Payı Yüzde 17,4’e Yükseldi

25 Haziran 2026 - 10:41 Yazar: Editör Masası
1 dk okuma 25
Güneş Enerjisi Rekoru: Payı Yüzde 17,4’e Yükseldi
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Türkiye'de dün güneş enerjisi santrallerinden günlük elektrik üretimi rekor kırarak 185 bin 9 megavatsaat oldu. Güneş enerjisinin toplam üretimdeki payı yüzde 17,4'e yükseldi.

Türkiye Elektrik İletim AŞ (TEİAŞ) verilerine göre, dün Türkiye genelinde toplam 1 milyon 61 bin 607 megavatsaat elektrik üretildi. Tüketim ise 1 milyon 54 bin 556 megavatsaat olarak kaydedildi.

Saatlik bazda en yüksek tüketim 50 bin 286 megavatsaat ile 15.00'te, en düşük tüketim ise 34 bin 557 megavatsaat ile 06.00'da gerçekleşti.

Üretim kaynakları arasında ilk sırada yüzde 23,4 ile barajlı hidroelektrik santralleri yer alırken, onu yüzde 17,4 ile güneş enerjisi santralleri takip etti. İthal kömür santrallerinin payı ise yüzde 14,2 oldu.

Güneş enerjisinden günlük bazda üretilen elektrik miktarı 185 bin 9 megavatsaat ile yılın en yüksek seviyesine ulaşarak rekor kırdı. Bu rekor, daha önce 15 Haziran'da 184 bin 466 megavatsaat ile kırılmıştı.

Dış ticarette ise Türkiye, dün 10 bin 636 megavatsaat elektrik ihracatı ve 3 bin 686 megavatsaat elektrik ithalatı gerçekleştirdi.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...