Spor

A Milli Basketbol Takımı'ndan Medya Günü: Hedef 2027 Dünya Şampiyonası

28 Haziran 2026 - 16:12 Yazar: Editör Masası
3 dk okuma 10
A Milli Basketbol Takımı'ndan Medya Günü: Hedef 2027 Dünya Şampiyonası
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

A Milli Erkek Basketbol Takımı, FIBA 2027 Basketbol Dünya Kupası Elemeleri'nde Bosna Hersek ve İsviçre ile oynayacağı maçlar öncesinde Beşiktaş GAİN Spor Kompleksi'nde medya günü düzenledi. TBF Başkanı Hidayet Türkoğlu, Sportif Direktör Alper Yılmaz, Başantrenör Ergin Ataman ile oyuncular Alperen Şengün ve Cedi Osman açıklamalarda bulundu.

Beşiktaş GAİN Spor Kompleksi'nde düzenlenen medya gününde Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) Başkanı Hidayet Türkoğlu, Sportif Direktör Alper Yılmaz, Başantrenör Ergin Ataman, milli oyunculardan Alperen Şengün ve Cedi Osman basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

Hidayet Türkoğlu, konuşmasında Avrupa Şampiyonası'ndaki başarının ardından milli takımın pencere maçlarında gösterdiği performanstan gurur duyduğunu belirterek, şunları söyledi: "Avrupa Şampiyonası'nda elde ettiğimiz ikincilikten sonra milli takımımızın pencerelere başladıkları süreçten bu yana gösterdikleri basketbol gerçekten bizleri gururlandırıyor. Önümüzdeki iki maçın da anlamını gerek sayın hocamız gerekse bütün sporcu arkadaşlar ne kadar önemli olduğunun bilincindeler. Bu iki maçı kazandığımız takdirde hem grubu lider bitirmemiz hem de öbür grup aşamasında da çok avantajlı duruma geleceğimizin farkındalar. Toplandıklarından bu yana gayet iyi hazırlandıklarını biliyoruz. İnşallah 2 Temmuz'da Bosna Hersek'te, daha sonra 6 Temmuz'da Sinan Erdem Spor Salonu'nda Türk halkının önünde iki galibiyeti de alıp önümüzdeki grupta daha avantajlı duruma geleceğiz. Yönetimsel olarak her zaman hocamızın ve sporcularımızın yanındayız. Hedefimiz 2027 Dünya Şampiyonası'nda Katar'da olabilmek. Sporcularımızın maça hazırlıkları bize güven veriyor. İnanıyorum ki bu iki maça da özveriyle çıkıp kazanacaklar."

Türkoğlu, Türk basketbolunun son sekiz yıldaki kulüp başarılarına da değinerek: "Son sekiz yıla baktığınız zaman ülkemize gerçekten Avrupa'nın en büyük kupaları geldi. Kulüplerimiz neredeyse her yıl bir organizasyonda final oynayacak noktaya geldi. Bu başarılar kulüplerimizin doğru yapılanması ve kadroları sayesinde oldu. Milli takımın Avrupa ikinciliği ile birlikte ülke basketbolu çok değerli bir noktaya ulaştı. İnşallah bu istikrar uzun yıllar devam eder." ifadelerini kullandı.

Alper Yılmaz ise FIBA 2027 Elemeleri hakkında: "Bu pencereyi 6 galibiyetle tamamlamak istiyoruz. Bu ancak yolun yarısı. Ağustos, kasım ve şubattaki pencerelerle Dünya Kupası'na gidip gitmeyeceğimiz belli olacak. Adım adım gitmek istiyoruz. Önce Bosna Hersek, sonra İsviçre maçları bizim için önemli. Umarım iki maçı da kazanırız." dedi.

Başantrenör Ergin Ataman, takımın son durumu hakkında: "Grupta namağlup durumdayız. Dört maçımızı da kazandık. Özellikle iki Sırbistan galibiyeti bize avantaj sağladı. EuroBasket'teki Avrupa ikinciliği ile Avrupa'nın en iyi, en formda takımı olarak gösteriliyoruz. Oyuncularımız büyük özveriyle kampa katıldı. Bosna Hersek deplasmanı zor olacak, mutlak galibiyet parolasıyla gidiyoruz. Ardından Sinan Erdem'de İsviçre'yi yenip üst gruba 6 galibiyetle çıkmak istiyoruz. Grubu namağlup tamamlamak Dünya Kupası'nı garanti etmez; çünkü İtalya, Litvanya gibi güçlü takımlar gelecek. Takımın motivasyonundan memnunum." şeklinde konuştu.

17 Yaş Altı Milli Takımı'ndan oyuncu çağrılması sorusuna Ataman, "FIBA 17 Yaş Altı Dünya Kupası olmasaydı bir veya iki oyuncuyu aday kadroya çağırmayı düşünüyordum ama aynı tarihe denk geldi. Onların şampiyonada madalya almasını bekliyoruz. Sonraki ağustos kampında bir veya iki oyuncuyu dahil edebiliriz. Ömer Kutluay ve Darius Karutasu çok istikbal vadeden oyuncular." yanıtını verdi.

Alperen Şengün, "Gruptan lider çıkmayı garantilesek de önümüzde iki maç var. Grubu namağlup bitirip diğer gruba avantajlı gitmek istiyoruz. Hazırlıklarımız sürüyor. En iyi şekilde hazırlanıp Bosna Hersek'e gidip, sonra da seyircimiz önünde maçları kazanmak istiyoruz." dedi.

Cedi Osman ise, "Çok önemli iki maça çıkacağız. Şu ana kadar 4'te 4 yaptık. Bu pencereyi de 2'de 2 ile kapatmak istiyoruz. Bosna Hersek deplasmanı taraftarları önünde zor olacak. Aynı gücümüzle iki maçı kazanarak avantaj elde etmek istiyoruz." ifadelerini kullandı.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...