Depremzede Kadınlara Mehmet Yalçınkaya'dan Aşçılık Eğitimi
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Kızılay'ın İyilikle Pişen Hayatlar atölyelerinin dokuzuncusu İstanbul'da yapıldı.
- Şanlıurfa'dan 20 depremzede kadın, 20-21 Haziran'da iki günlük aşçılık eğitimine katıldı.
- İlk gün Şef Esra Tokelli, ikinci gün Şef Mehmet Yalçınkaya eğitim verdi.
- Katılımcılar sertifika alırken Babalar Günü'nü kutladı.
- Proje, depremzede kadınların istihdama katılımını desteklemeyi amaçlıyor.
Kızılay, deprem bölgesindeki kadınların istihdama katılarak güçlenmelerini desteklemek amacıyla daha önce Hatay, Gaziantep, Adıyaman, Adana, Bursa ve Antalya'da ünlü şeflerle düzenlediği İyilikle Pişen Hayatlar aşçılık atölyelerinin dokuzuncusunu İstanbul'da gerçekleştirdi. Şanlıurfa'nın farklı ilçelerinden gelen 20 kadın, 20-21 Haziran tarihlerinde düzenlenen program kapsamında iki gün boyunca sektörün deneyimli şefleriyle bir araya geldi.
Atölyenin ilk gününde Kızılay Bağcılar Aşevi'nde Şef Esra Tokelli rehberliğinde temel mutfak tekniklerine yönelik uygulamalı eğitim gerçekleştirildi. İkinci gün ise kadınlar MYK Gastro Arena'da ünlü şef Mehmet Yalçınkaya ile bir araya geldi. Yalçınkaya'nın liderliğinde gerçekleştirilen atölyede katılımcılar, profesyonel mutfak uygulamaları, pişirme teknikleri ve sunum süreçlerine ilişkin uygulamalı çalışmalar yaptı.
Programa katılan Kızılay Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Faruk Çalışkan, Şef Yalçınkaya'ya destekleri için teşekkür ederek şöyle konuştu: "Böylesine büyük felaketlerden sonra hâlâ ayakta kalabilmenin, dayanışma içerisinde bulunabilmenin önemini anlatmayı amaçladığımız bir atölye projesi. Deprem bölgesinde, depremden etkilenen kadınlarımızın mutfaktaki becerilerini daha profesyonel bir seviyeye taşımayı, sonrasında da istihdam kaynaklarına ulaşım kolaylıklarını arttırmayı amaçlayan bir proje. Burada yalnızca tarifler paylaşmıyor; aynı zamanda geleceğe dair umudu da paylaşıyoruz."
Şef Mehmet Yalçınkaya ise şöyle konuştu: "Sizleri burada ağırlamaktan büyük mutluluk duyuyorum. Ben de bir Kızılay gönüllüsüyüm, aracımda her zaman Kızılay yeleğim bulunur. Çünkü Kızılay, zor zamanlarda insanların yanında olan, köklü ve çok kıymetli bir kurum. Geçmişten bugüne üstlendiği sorumlulukla hepimizin hayatında önemli bir yere sahip. Bu nedenle Kızılay'ın yürüttüğü bu anlamlı projede gönüllü olarak yer almak benim için ayrı bir değer taşıyor. Bugün burada sizlerle bir araya gelmekten, birlikte üretmekten ve deneyimlerimizi paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Her zaman söylediğim gibi, şunu unutmayalım: Herkes gider, Kızılay kalır."
Program sonunda katılımcılar, şeflerin elinden sertifikalarını alarak hatıra fotoğrafı çektirirken Şef Yalçınkaya'nın Babalar Günü'nü birlikte kutladı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.