İçişleri Bakanlığı CHP'li 2 Belediye Başkanını Uzaklaştırdı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- İçişleri Bakanlığı, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut'u görevden uzaklaştırdı.
- Her iki başkan da suç örgütü kurma ve rüşvet suçlamalarıyla tutuklandı.
- Akpolat, 23.06.2026'da İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla tutuklandı.
- Turgut, 22.06.2026'da Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı kararıyla tutuklandı.
- Uzaklaştırma kararı, Anayasa'nın 127. maddesi ve Belediye Kanunu'nun 47. maddesi uyarınca geçici tedbir olarak alındı.
İçişleri Bakanlığından Açıklama
İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
"Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan AKPOLAT, hakkında Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hakimliğinin 23.06.2026 tarihli ve 2026/711 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine; Silifke Belediye Başkanı Mustafa TURGUT ise hakkında Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak suçları nedeniyle yürütülen soruşturma kapsamında, Silifke Cumhuriyet Başsavcılığının 22.06.2026 tarihli ve 2026/2236 sorgu numaralı kararıyla tutuklanması üzerine; Anayasa'nın 127'nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 47'nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir olarak İçişleri Bakanlığınca görevlerinden uzaklaştırılmıştır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.