Yaşam

Konya'da İŞKUR ve AVM'den 100 Kişilik İstihdam Protokolü

24 Haziran 2026 - 12:31 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 18
Konya'da İŞKUR ve AVM'den 100 Kişilik İstihdam Protokolü
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Konya'da İŞKUR ve alışveriş merkezi iş birliğiyle hayata geçirilen NİYEP programı, yaklaşık 100 kişiye perakende sektöründe eğitim ve istihdam imkanı sunuyor. Katılımcılar günlük bin TL destek alırken, sigorta primleri de karşılanıyor.

Konya'da İŞKUR ile bir alışveriş merkezi arasında imzalanan iş birliği protokolü kapsamında, gençlerin iş hayatına kazandırılması için Nitelikli İşgücü Yetiştirme Programı (NİYEP) hayata geçirildi. Programda katılımcıların perakende sektöründe teorik ve uygulamalı eğitim almaları hedefleniyor.

Eğitimlerini başarıyla tamamlayan kursiyerler, iş başında deneyim kazanarak istihdam edilecek. Programa başvuran adaylar, Konya İŞKUR İl Müdürlüğü'nde ve alışveriş merkezi yetkilileriyle görüşmeler yaptı. Görüşmelerde adayların uygunluk değerlendirmeleri yapılırken, İŞKUR danışmanları tarafından programın işleyişi, eğitim süreci, sağlanan destekler ve istihdam imkanları hakkında bilgi verildi.

Konya İŞKUR İl Müdürü Önder Çiftci, kamu-özel sektör iş birliğinin istihdamın artırılmasında önemli bir rol oynadığını belirterek, NİYEP'in işverenlerin ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştiren bir model olduğunu ifade etti. Çiftci, "Amacımız yalnızca vatandaşlarımızı işe yerleştirmek değil, iş gücü piyasasının ihtiyaçlarına uygun, sürdürülebilir ve nitelikli istihdamı artırmaktır." dedi.

Çiftci, "AVM ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği sayesinde yaklaşık 100 vatandaşımızın istihdama kazandırılmasını hedefliyoruz. Katılımcılarımız mesleki eğitim alırken aynı zamanda iş başında deneyim kazanma fırsatı elde edecekler." şeklinde konuştu.

NİYEP kapsamında kursiyerlere günlük bin TL kursiyer zaruri gideri ödendiğini ve genel sağlık sigortası ile iş kazası ve meslek hastalığı sigortası primlerinin İŞKUR tarafından karşılandığını belirten Çiftci, "İşverenlerimizin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağını yetiştirirken vatandaşlarımızın da meslek edinmelerine ve çalışma hayatına katılmalarına katkı sunuyoruz." ifadelerini kullandı.

AVM Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kaya ise nitelikli insan kaynağının işletmeler için önemini vurgulayarak, "Alışveriş merkezimizde müşterilerimize en iyi hizmeti sunmanın temelinde güçlü ve nitelikli insan kaynağı bulunuyor." dedi. Kaya, program kapsamında yaklaşık 100 kişilik istihdam hedeflediklerini ve kasiyer, reyon görevlisi, satış danışmanı, depo personeli gibi pozisyonlarda çalışanların yetiştirileceğini söyledi.

Kaya ayrıca, "İŞKUR'un işverenlere sunduğu destekler ve çözüm odaklı yaklaşımı, işletmelerimizin nitelikli iş gücüne erişimini kolaylaştırmaktadır." ifadelerini kullandı ve iş birliğinin hayırlı olmasını diledi.

Program kapsamında kasiyer, reyon görevlisi, satış danışmanı, depo personeli gibi pozisyonlarda çalışacak personelin yetiştirilmesi hedeflenirken, iş birliğinin Konya ekonomisine katkı sağlaması bekleniyor. Bu iş birliği ile iş arayan vatandaşlar ve işverenler ortak bir hedefte buluşarak nitelikli iş gücünün yetiştirilmesi ve istihdamın artırılması amaçlanıyor.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...