ASELSAN Yerli Süper İletken Kuantum İşlemci Üretecek
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- ASELSAN liderliğinde süper iletken kuantum işlemci birimi (QPU) geliştirilecek.
- Proje 4 yıl sürecek ve savunma, siber güvenlik, ilaç gibi sektörlerde dönüşüm hedefleniyor.
- Sabancı Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve TÜBİTAK UME iş birliği yapacak.
- Kuantum işlemci birimi yerli ve milli imkanlarla üretilecek.
Türkiye milli teknoloji hamlesi kapsamında kuantum teknolojilerinde önemli bir adım atıyor. ASELSAN liderliğinde yürütülen projeyle süper iletken kuantum işlemci biriminin (QPU) yerli ve milli olarak üretilmesi hedefleniyor. Projede Sabancı Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve TÜBİTAK UME ile iş birliği yapılacak.
Projenin amaçları arasında Türkiye'nin kuantum donanım alanında teknolojik bağımsızlığını sağlamak, kritik kuantum bileşenlerinde dışa bağımlılığı azaltmak, yoğun madde fiziği, mikrodalga mühendisliği, elektronik ve kuantum bilgi teorisi gibi alanlarda yetkinliği artırmak ve Ar-Ge altyapısı kazandırmak yer alıyor. Ayrıca savunma, iletişim ve bilgi güvenliğinde kuantum teknolojileri altyapısı oluşturulması ve insan kaynağı yetiştirilmesi de hedefleniyor.
ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, projeyle ilgili şunları söyledi: "2021 yılından beri çalıştığımız, geleceğin dünyasını şekillendirecek kuantum teknolojilerinde stratejik bir adım daha attık. ASELSAN ana yükleniciliğinde yürütülecek olan Süper İletken Kuantum İşlemci Birimi (QPU) Geliştirme Projesi'nde ilk imzalar atıldı. Proje kapsamında geliştireceğimiz süper iletken işlemci birimlerinin üretimlerini, yatırımlarına tüm hızıyla devam ettiğimiz Türkiye'nin ilk süper iletken üretim evinde gerçekleştireceğiz. Eşzamanlı olarak, kuantum çip üretim evini ASELSAN'da hayata geçirecek yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Süper İletken Kuantum İşlemci Birimi (QPU) Geliştirme Projesi ile kuantum bilgisayarların kalbi sayılan kuantum işlemci birimini yerli ve milli olarak tasarlayıp üretecek, geleceğin teknolojilerinde dışa bağımlılığımızı azaltacak ve ülkemize öncü bir Ar-Ge altyapısı kazandıracağız. Değerli paydaşlarımız Sabancı Üniversitesi, Koç Üniversitesi ve TÜBİTAK UME ile birlikte yüksek teknolojide ülkemizi zirveye taşımaya kararlıyız."
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.