Yaşam

Başkan Altay Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığına Seçildi

26 Haziran 2026 - 00:04 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 15
Başkan Altay Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığına Seçildi
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 240 bin yerel yönetimi temsil eden Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığına seçilerek Türkiye'yi uluslararası arenada gururlandırdı.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçildi. Dünya Belediyeler Birliği olarak da bilinen UCLG'nin Dünya Konseyi Toplantısı, Fas'ın Tanca şehrinde gerçekleştirildi. Mexico City Belediye Başkanı'nın da aday olduğu seçimleri büyük farkla kazanan Altay, 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanı oldu.

Altay, seçim zaferinin ardından yaptığı konuşmada, "Bu; Konya'nın uluslararası alandaki yükselişinin, itibarının ve temsil gücünün zaferidir." dedi. 7 yıllık yoğun bir emek sonucunda bu başarıya ulaştıklarını belirten Altay, bundan sonra tüm dünyadaki belediyeleri temsilen, özellikle Gazze olmak üzere mazlum coğrafyadaki insanların sesinin duyurulması için çalışacaklarını ifade etti.

Yeni dönem hedeflerinden de bahseden Başkan Altay, "Önümüzdeki dönemde hedefimiz; dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan teşkilatımızı güçlendirmenin yanında, etkisini ve dönüştürücü gücünü daha da ileri taşımaktır." diye konuştu. İklim değişikliği, göç, su krizi ve afetler gibi ortak meselelere karşı şehirlerin gücünü harekete geçireceklerini söyledi.

Dünyanın birçok şehrinde savaşların yaşandığına dikkat çeken Altay, "Gazze'den İran'a, Lübnan'dan savaşların ve çatışmaların yaşandığı bütün coğrafyalara kadar milyonlarca insan; korkunun, yokluğun, göçün ve belirsizliğin ağır yükünü taşımaktadır." dedi. UCLG Başkanlığı döneminde barış, adalet ve dayanışma için çalışacaklarını vurguladı.

Altay, konuşmasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a teşekkür ederek, "Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde yükselen Türkiye'nin yerel yönetim tecrübesini, inşallah UCLG çatısı altında dünya şehirleriyle paylaşmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı. Ayrıca Konyalı hemşehrilerine ve tüm destekçilere şükranlarını sundu.

Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG), 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi ve 175'ten fazla yerel ve bölgesel yönetim birliğini kapsıyor.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...