Denizli'deki Otobüs Kazasında Sağ Kalan Erenay Ünal Anlattı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Denizli'deki otobüs kazasında 9 kişi öldü, 32 kişi yaralandı.
- Erenay Ünal, vücudunun yüzde 30'unda yanıkla kazadan sağ kurtuldu.
- 22 gün hastanede tedavi gören Ünal, 18. yaş gününde taburcu edildi.
- Ünal, kazada kapıların açılmadığını ve kırık camdan çıktığını anlattı.
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü birinci sınıf öğrencisi Erenay Ünal, bayram tatilinin ardından Antalya'ya gitmek için bindiği yolcu otobüsünün Denizli'nin Sarayköy ilçesinde bariyerlere çarparak yanması sonucu 9 kişinin hayatını kaybettiği kazadan sağ kurtuldu. Yangında 32 kişinin yaralandığı kazada, Ünal vücudunun yaklaşık yüzde 30'unda ikinci ve üçüncü derece yanıklarla hastaneye kaldırıldı.
İlk tedavisi Denizli Pamukkale Üniversitesi'nde yapılan Ünal, bilinci kapalı şekilde İzmir Şehir Hastanesi Yanık Merkezi'ne sevk edildi. Burada Prof. Dr. Akgün Oral ve ekibi tarafından tedaviye alınan genç, beş gün sonra gözlerini açtı. Yoğun bakımda entübe edilen Ünal'ın nefes borusu ve akciğerindeki is ve kurumlar özel bir yöntemle temizlendi. 22 gün süren tedavinin ardından tamamen iyileşen Ünal, 18. yaş gününde hastane çalışanlarının sürpriziyle karşılaştı. Sağlık ekipleri, Ünal için pasta keserek doğum gününü kutladı.
Kaza anını anlatan Erenay Ünal, otobüsün ön kısmında üç numaralı koltukta oturduğunu belirterek şunları söyledi: "Otobüs düz yolda giderken bir anda bariyere çıktı, sürüklenmeye başladıktan sonra araçta yangın çıktı. Yolcular ayağa kalkıp orta kapıya koştu. Şoför önündeki tuşlardan kapıyı açmaya çalışıyordu ancak başarılı olamadı. Kapılar açılmayınca herkes camlara yöneldi. Camda çekiç aradım ama göremedim. Curcuna oldu, otobüsün içini duman bastı. Sadece yol tarafında 16 numaradaki cam ve arkadan bir cam kırıldığını gördüm. Ateş harlandığı zaman bana gelmesin diye orta kapının merdivenine sığındım. Sonunda kırık cam bulup alevlerin içinden kendimi atabildim. Dumandan bayağı etkilenmiştim."
Ünal, gözünü kazadan beş gün sonra açtığını ifade ederek, "Böyle bir kazada bu kadar çabuk iyileşmem kesinlikle onlar sayesinde. Sedyeyle ambulansa bindirildiğimi hatırlıyorum, gözümü açtığımda üzerinden 5 gün geçti. 18. yaşımı bu şekilde kutlayacağımı hiç düşünmezdim. Nefes alabilmek, yemek yiyebilmek çok güzel bir şey." dedi.
Anne Sema Ünal ise oğlunun bilinci kapalı halde İzmir'e geldiğini belirterek, "Akgün Oral hocam çok ilgilendi. Bize her gün oğlumla ilgili güzel haberler verdiler. Beşinci günün sonunda "entübeden çıkardık" dediler. Erenay o gün yeniden doğdu." diye konuştu.
Prof. Dr. Akgün Oral, hastanın vücudunun üçte birinde ikinci ve üçüncü derece alev yanığı olduğunu, nefes borusu ve akciğerdeki is ve kurumları kameralı sistemle temizlediklerini anlattı. Oral, "Daha sonra hastamızı uyandırdık ve geri kalan tedavilerimizi de başarıyla gerçekleştirdik. Erenay'ın hem sağlığına kavuşmasını hem de 18. yaşına giriyor olmasını küçük bir partiyle kutluyoruz. Bir hekim için en büyük mutluluk, hastasının şifa bulmasıdır." ifadelerini kullandı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.