Bilal Erdoğan ÖNDER Gençlikte: Mücadele Daha Güçlü Sürmeli
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- ÖNDER İmam Hatipliler Derneği, Atatürk Kültür Merkezi'nde ÖNDER Gençlik 2026 Kapanış Programı düzenledi.
- Programda 7 farklı eğitim programını tamamlayan 4 binden fazla öğrenciye sertifika verildi.
- Bilal Erdoğan, gençlerden mücadele, cesaret, duruş ve dirayet isteyerek normalleşme ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine vurgu yaptı.
- Ahmet Burak Dağlıoğlu ve Abdullah Ceylan, gençlerin Türkiye'nin geleceğindeki rolüne dikkat çekti.
Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen ÖNDER Gençlik 2026 Kapanış Programı, Kur'an-ı Kerim tilaveti ve sinevizyon gösterimiyle başladı. ÖNDER Gençlik Başkanı Muhammed Ali Çiçek, yıl boyunca düzenlenen etkinlikler ve faaliyetlere ilişkin bir sunum yaptı.
Programda konuşan İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Bilal Erdoğan, imam hatipli olmanın bir çekim gücü ve cazibesinin olması gerektiğini vurguladı. Erdoğan, imam hatip okullarının fiziki imkanlarının hayırseverler tarafından sağlandığını belirterek, "Zaman zaman başka kesimlerden, bakanlarımıza, siyasetçilerimize, Cumhurbaşkanımıza eleştiriler geldi, 'İmam hatiplere özel muamele ediyorsunuz. İmam hatip binalarını diğer binalardan daha güzel yapıyorsunuz.' diye. Halbuki bilmiyorlar, bu siyasetin, devletin değil, imam hatiplere gönül vermiş bir camianın eseri. Bu okullarda yemek veya yurt imkanının olması işte bu hayırseverlerin, imam hatiplere gönül vermiş insanların emekleri neticesinde. İmam hatiplilerin Türkiye'deki bütün diğer okullara göre en büyük avantajı da onlara sahip çıkan bir camiasının varlığı." ifadelerini kullandı.
Erdoğan, imam hatiplilerin sosyal, kültürel ve sportif alanlarda daha faal olduğunu ve bu camianın özgüven kazandırmada önemli rol oynadığını söyledi. ÖNDER'in eğitim programlarının, 4 binden fazla imam hatipli öğrencinin daha özgüvenli bir duruş kazanmasına vesile olacağını belirten Erdoğan, "Bu mücadelenin çok daha güçlü bir şekilde sürmesine ihtiyacımız var. Hakkımızı savunma noktasında, haklı noktada durduğumuz için üstün olduğumuzu bileceğiz. Kesinlikle hak ettiğimizi almak için mücadelemizi sonuna kadar vereceğiz. Türkiye'de normalleşmenin gereği olduğunu düşündüğüm için bunu söylüyorum." dedi.
Ülkede kutuplaşma ve ayrımcılık tartışmalarına değinen Erdoğan, asıl meselenin ortak değerlerin anlaşılması ve yaşatılması olduğunu vurguladı. Erdoğan, "Herkesin yavaş yavaş nerede durduğunu anladığı bir normale doğru ilerliyoruz. Bunun için elbette ki Cumhurbaşkanımızın 'One minute' çıkışını hatırlayın. O zaman Türkiye bugünün değil, 2009'un Türkiye'si. Cumhurbaşkanımızın 15-20 yıldır 'Dünya beşten büyüktür' çıkışını düşünün. Yani dünya çapında bir iddiada bulunuyoruz. Eğer bu emaneti yüklendiysek, o zaman bu emanetin hakkını vermek zorundayız. Bulunduğunuz her alanda sizden mücadele, cesaret, duruş, dirayet istiyorum. İnanın böyle olduğu zaman Türkiye'deki normalleşme gerçekleşecek ve Türkiye, Türkiye olduğu zaman Türkiye Yüzyılı hedeflerini gerçekleştirmeye bir adım yaklaşmış olacağız." şeklinde konuştu.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Başkanı Ahmet Burak Dağlıoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın dünyada çalkantılı dönemde ülkeye istikamet çizdiğini ve ahlaki, insani değerleri olan politikalar ürettiğini söyledi. Dağlıoğlu, "Türkiye Yüzyılı'nı imar edecek gençler sizlersiniz. 2003 sonrası 23 yıllık dönemde köprü olarak adlandırılan ülkemizi bölgesel bir merkez haline getirdik. Türkiye artık bölgesel bir etki merkezi. Türkiye Yüzyılı'nda da küresel bir güç merkezi yapacağız. Bunu sizlerle yapacağız." dedi.
ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, imam hatip neslinin geçmişte olduğu gibi gelecekte de ülke inşasında etkin olacağını belirterek, "Türkiye Yüzyılı'nı da ihya ve inşa edecek kadroların gençler olacağına inanıyoruz. Bu sadece Türkiye'nin değil, dünyanın ve insanlığın umudu olacak bir yürüyüş." ifadelerini kullandı. Ceylan, değişim ve dönüşümün öncülerinin gençler olduğunu, gençlerin adalet ve merhamet temelli yeni bir dünya anlayışının inşasında sorumluluk taşıdığını sözlerine ekledi.
Türkiye'nin ÖNDER'leri 3. Kademe mezunu Elif Bilge Erdem ve TEKNO Genç Girişimcilik Okulu mezunu Enes Ekinci de programda birer konuşma yaptı.
Programda, ÖNDER Gençlik bünyesinde ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerine yönelik hazırlanan Finans Genç, Hukuk Genç, Tekno Genç, Kılavuz Gemisi, Türkiye'nin Önderleri, Mars Sosyal Girişimcilik Projesi ve Şampiyonlar Turnede olmak üzere 7 programı tamamlayan öğrencilere sertifikaları verildi.
Programa, Cumhurbaşkanlığı Yatırım ve Finans Ofisi Daire Başkanı Tarık Akın, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Bilal Topçu, yayın ve prodüksiyon koordinatörü Oğuz Karakaş, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Taşkın, Turkcell Çalışan Deneyimi Direktörü Nurullah Er, Kartal Eğitim Vakfı Başkanı Ahmet Bayraktutar ile çok sayıda imam hatipli ve mezun öğrenci katıldı. Hediye takdimi ve hatıra fotoğrafı çekiminin ardından program sona erdi.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.