Kuzey Kore Nükleer Simge Choe Hyon Destroyerini Hizmete Aldı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Kuzey Kore, 5 bin tonluk Choe Hyon destroyerini hizmete aldı.
- Kim Jong-un, gemiyi nükleer kapasitenin simgesi olarak nitelendirdi.
- Destroyer, nükleer başlık taşıma kapasitesine sahip füzelerle donatıldı.
- Kim, 10 bin tonluk yeni savaş gemilerinin planlandığını duyurdu.
- Choe Hyon, Nisan 2025'te Nampo Limanı'nda denize indirilmişti.
Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, ülkenin batı kıyılarında Nampo Limanı'nda düzenlenen törene katılarak 5 bin tonluk Choe Hyon destroyerinin hizmete girişini duyurdu.
Kim Jong-un törende yaptığı konuşmada, "Choe Hyon, donanmanın nükleer silahlarla donatılmasına yönelik programın planlandığı şekilde ilerlediğinin bir göstergesidir" ifadelerini kullandı. Destroyer gemisini "ülkenin deniz kuvvetlerinin modernizasyonu ve deniz savunma kapasitesinin güçlendirilmesi açısından önemli bir adım" olarak nitelendiren Kim, donanmanın stratejik bir kuvvete dönüştüğünü vurguladı.
Choe Hyon'un hava savunma ve gemisavar füze sistemlerinin yanı sıra nükleer başlık taşıma kapasitesine sahip balistik ve seyir füzeleriyle donatıldığı belirtildi. Kim, gelecek yıllarda 10 bin ton sınıfında bir dizi stratejik savaş gemisinin denize indirilmesinin planlandığını da duyurdu.
Nisan 2025'te Nampo Limanı'nda düzenlenen törenle denize indirilen Choe Hyon, donanma envanterine katılmadan önce çok sayıda testten geçmişti.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.