İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Politika Alanı Haline Geldi
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30. Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti.
- Toplantıda 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi hazırlıkları ele alındı.
- Işıkhan, iş sağlığı ve güvenliğinin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline geldiğini vurguladı.
- Belge, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün içselleştirilmesi, sistemin geliştirilmesi, çalışma ortamlarının iyileştirilmesi ve kurumsal yapının güçlendirilmesi olmak üzere dört öncelik alanına odaklanıyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Reşat Moralı Toplantı Salonu'nda düzenlenen 30. Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti. Toplantıda, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi hazırlıkları ele alındı.
Işıkhan, konuşmasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde son 24 yılda iş sağlığı ve güvenliği alanında önemli reformlar yapıldığını belirtti. Mevzuat altyapısının güçlendirildiğini ve denetim kapasitesinin artırıldığını vurgulayan Işıkhan, "İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. Ama en önemlisi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir. Bugün artık iş sağlığı ve güvenliği, kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline gelmiştir." değerlendirmesinde bulundu.
Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi'nin sosyal diyaloğun en önemli platformlarından biri olduğunu aktaran Işıkhan, şunları kaydetti: "2005'te kurulan Konseyimiz, iş sağlığı ve güvenliği politikalarının şekillenmesinde önemli roller üstlenmiştir. Bugünkü 30. toplantımızın en önemli gündemi, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesi'dir. Geçmiş politika belgeleri sayesinde önemli kazanımlar elde ettik. 2006-2008 döneminde müstakil bir iş sağlığı ve güvenliği mevzuatının oluşturulmasını, 2009-2013 döneminde uygulama kapasitesinin ve hizmetlerin geliştirilmesini, 2014-2018 döneminde ise sektör ve risk odaklı bir yaklaşımı hedefledik."
Işıkhan, bugün gelinen noktada yeni ihtiyaçları ve çalışma biçimlerini dikkate alan daha güçlü, bütüncül ve sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyduklarını belirterek, "2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizin temel amacı, sağlıklı ve güvenli çalışma anlayışını ülkemizin tüm çalışma hayatında daha ileri seviyelere taşımaktır." ifadelerini kullandı.
Belgenin dört temel öncelik alanı üzerine inşa edildiğine dikkati çeken Işıkhan, "Birincisi, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke genelinde içselleştirilmesidir. İkincisi, iş sağlığı ve güvenliği sisteminin ana bileşenlerinin geliştirilmesidir. Üçüncüsü, çalışma ortamlarının iyileştirilmesidir. Dördüncüsü ise kurumsal yapılanmanın güçlendirilmesidir." açıklamasında bulundu.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.