Milyonlarca Emekçi ve Emekli Temmuzda Ek Zam Alamayacak
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Hükümet, temmuz ayında ek zam yapılmayacağını açıkladı.
- Sadece mevzuat ve toplu sözleşme kapsamındaki artışlar uygulanacak.
- Asgari ücretliler ocak ayına kadar açlık sınırı altında maaş alacak.
- Memurlar yüzde 7 toplu sözleşme zammı ve enflasyon farkı alacak, ek zam yok.
- Emekli aylıkları enflasyon oranında artacak, en düşük emekli aylığı için yasa değişikliği yapılacak.
Aylardır açlık sınırının altında ücret alan milyonlarca asgari ücretli işçi temmuzda ara zam bekliyordu. Memurlar da toplu sözleşmede öngörülen artış ve enflasyon farkının yanı sıra ek zam talep ediyordu. Açlık sınırının altında aylık alan emekliler de yeniden düzenleme yapılmasını bekliyordu.
Ancak hükümet, ek zam taleplerinde kapıyı tamamen kapattı. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz önceki gün yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"Otomatik işleyen bir sistem var. Belli artışlarda temmuz enflasyonu çıktığı zaman işte memur maaşları, emekli maaşları ona göre şekilleniyor. Enflasyona hiçbir zaman ezdirmedik. Böyle bir prensibimiz var. Enflasyon neyse bunu mutlaka yansıtıyoruz bu rakamlara. Burada otomatik yansımadığı tek bir alan var; o da asgari emekli ücreti. O otomatik olmuyor. O kanunla yapılan bir iş. Niye kanunla yapılıyor? Çünkü prime dayalı bir şey değil o. Bunun mutlaka kanunla yapılması gerekiyor. Bu otomatik işleyen bir sistem değil. O konuda da Meclisimiz gerekli çalışmaları yapacaktır."
Bu açıklama ile emekçi ve emeklilere sadece mevzuattan ve toplu sözleşmeden kaynaklanan zamların yapılacağı, bunun dışında ek zam yapılmayacağı netleşmiş oldu. İktidar bu politikasını yine "enflasyonla mücadeleye" dayandırdı. Bu durumda milyonlarca asgari ücretli şubat ayına kadar açlık sınırının altındaki 28 bin 75 lira ile geçinmeye çalışacak. Asgari ücret ocak ayında zamlanacak ancak bu zamlı ücret ancak ocak ayı sonunda alınabilecek.
Memurlar temmuz ayında yüzde 7'lik toplu sözleşme zammının yanı sıra altı ayda oluşan enflasyon farkını alabilecek. Kesin oran 3 Temmuz'da enflasyon oranının açıklanması ile kesinleşecek. Tahminler memur ve memur emeklisi için artışın yüzde 13-14 civarında olacağı yönünde. Memur ve memur emeklisi bunun dışında ek zam alamayacak. Sendikalar aylardır bu talebi dile getiriyordu.
Emeklilerin önemli bir bölümünün aylıkları da açlık sınırının altında kalmış durumda. Ancak iktidar mevzuatta öngörülen artışın dışında emekli aylıkları ile ilgili yeni bir düzenleme öngörmüyor. Sadece en düşük emekli aylığı olan 20 bin lira yasa değişikliği ile artırılacak. İşçi ve Bağ-Kur emekli aylıkları geçen altı aylık enflasyon oranında artırılıyor.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.