Genel

Kafe ve Restoranlarda Yeni Dönem 1 Temmuz'da Başlıyor

28 Haziran 2026 - 12:22 Yazar: Editör Masası
1 dk okuma 16
Kafe ve Restoranlarda Yeni Dönem 1 Temmuz'da Başlıyor
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

1 Temmuz itibarıyla kafe, restoran, lokanta ve otel gibi işletmelerde menülerin şeffaf hale getirilmesi yasal zorunluluk olacak.

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliği ve tüketici haklarını korumak adına toplu tüketim yerlerinde devrim niteliğinde bir adım atıyor. Kafe, restoran, lokanta ve otel gibi işletmelerde vatandaşların ne yediğini tam olarak bilmesini hedefleyen yeni düzenleme, 1 Temmuz itibarıyla resmen yürürlüğe giriyor.

Yeni dönemle birlikte menülerde şeffaflık dönemi başlarken, kurallara uymayan işletmelere cezai işlem uygulanacak. En büyük değişiklik, menülerdeki et ve et ürünlerinin detaylandırılması olacak. İşletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça belirtmek zorunda kalacak. Örneğin yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadesi yeterli olmayacak. Ürünün dana eti mi, kuzu eti mi yoksa kanatlı hayvan eti mi içerdiği tüketicinin görebileceği şekilde yazılacak.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...