Kafe ve Restoranlarda Yeni Dönem 1 Temmuz'da Başlıyor
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- 1 Temmuz itibarıyla kafe, restoran, lokanta ve otellerde menülerde şeffaflık zorunlu hale geliyor.
- İşletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde belirtmek zorunda.
- Sadece "köfte" veya "kebap" gibi genel ifadeler yeterli olmayacak, etin türü (dana, kuzu, kanatlı vb.) yazılacak.
- Kurallara uymayan işletmelere cezai işlem uygulanacak.
Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliği ve tüketici haklarını korumak adına toplu tüketim yerlerinde devrim niteliğinde bir adım atıyor. Kafe, restoran, lokanta ve otel gibi işletmelerde vatandaşların ne yediğini tam olarak bilmesini hedefleyen yeni düzenleme, 1 Temmuz itibarıyla resmen yürürlüğe giriyor.
Yeni dönemle birlikte menülerde şeffaflık dönemi başlarken, kurallara uymayan işletmelere cezai işlem uygulanacak. En büyük değişiklik, menülerdeki et ve et ürünlerinin detaylandırılması olacak. İşletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça belirtmek zorunda kalacak. Örneğin yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadesi yeterli olmayacak. Ürünün dana eti mi, kuzu eti mi yoksa kanatlı hayvan eti mi içerdiği tüketicinin görebileceği şekilde yazılacak.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.