Genel

Bakan Memişoğlu Sigara Yasağı Taslağını Duyurdu

28 Haziran 2026 - 17:04 Yazar: Editör Masası
5 dk okuma 30
Bakan Memişoğlu Sigara Yasağı Taslağını Duyurdu
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, canlı yayında yaptığı açıklamada Türkiye'nin koruyucu sağlık modeline geçtiğini belirtti. Sigara ve tütünle mücadele kapsamında yeni bir kanun taslağı hazırladıklarını duyuran Memişoğlu, çocukların sigaraya erişiminin azaltılması ve tütün ürünlerinin görünürlüğünün kısıtlanması için çalıştıklarını söyledi. Hedeflerinin toplumda sigara kullanma isteğini azaltmak olduğunu ifade etti.

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, bir televizyon programında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 24 yılda sağlık alanında büyük ilerleme kaydedildiğini belirten Memişoğlu, Türkiye'nin sağlık sisteminin birçok ülke tarafından örnek alındığını ifade etti.

Memişoğlu, geçmişte Türkiye'den yurt dışına sağlık hizmeti almak için gidenler olduğunu, bugün ise gelişmiş ülkelerden insanların tedavi için Türkiye'yi tercih ettiğini belirtti. "Bugün 3 milyon insan, dünyanın en gelişmiş ülkeleri de dahil, Türkiye'ye sağlık hizmeti almaya geldi. Her gün 3 milyon kişi Türkiye'de sağlık hizmeti alıyor. Yılda 3 milyona yakın insan yurt dışından gelip Türkiye'de sağlık hizmeti alıyor" dedi.

Memişoğlu, "Koruyan, Geliştiren ve Üreten Sağlık" modeliyle "Sağlıklı Türkiye Yüzyılı" vizyonunda sağlık teknolojisini üretmeyi ve sağlıklı kalmayı teşvik eden bir politika benimsediklerini aktardı. Türk toplumunun üç önemli riski olduğunu belirten Bakan, bunları kilo, sigara ve tütün ürünleri ile teknolojik bağımlılıklar ve hareketsizlik olarak sıraladı. Bu riskleri yönetmek ve sağlıklı toplum oluşturmak için ana politikalarının "Koruyan Sağlık" olduğunu ifade etti.

Memişoğlu, Türkiye'nin 271 bin hasta yatağı ve 27 şehir hastanesiyle dünyanın en iyi sağlık hizmetini sunan ülkelerden biri olduğunu vurguladı. Sağlık altyapısı, insan gücü ve sistemi açısından en kapsamlı ve güvenilir hizmeti sunduklarını belirtti.

Bakan, Türkiye'nin sağlıkta tam bağımsız bir sistem için stratejik ürünler belirlediklerini belirterek şunları söyledi: "Bunları TÜSEB ve bilim insanlarımızla birlikte üreteceğiz. Bu ülkenin insan gücü, kabiliyeti, bilgisi ve altyapısı sağlık alanında üretim yapmaya ve sağlık teknolojisini dünyaya ulaştırmaya yeterlidir. Yeter ki reorganizasyonu yapalım. Cumhurbaşkanımız bizi bu konuda talimatlandırdı, büyük bir çalışma içindeyiz. Türkiye'nin savunma sanayisinde olduğu gibi sağlık sanayisinde de dünyanın lider ülkelerinden biri olmasını sağlayacağız. Altyapıyı hazırlıyoruz. İyilik medeniyetinin temsilcileri olarak sadece kendi insanımıza değil, ihtiyacı olan tüm insanlara sağlık hizmeti götürecek şekilde planlama yapıyoruz. Hedefimiz 5 yılda 10 milyar dolar, 10 yılda 50 milyar dolarlık ihracat yapmak ve insanlığa sağlıkla ilgili yeni şeyler söylemektir."

Memişoğlu, ASELSAN ve TÜSEB iş birliğiyle yerli imkanlarla geliştirilen Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesinin geçen hafta ilk kez bir hastada kullanıldığını ve sene sonunda seri üretime geçileceğini açıkladı.

Memişoğlu, MHRS üzerinden randevu bekleyen hasta sayısıyla ilgili şunları söyledi: "Şu anda randevu bekleyen hasta sayımız 200-250 bin bandında. Bazıları sadece belli bir doktoru beklediği için bekliyor. Randevu sorunu yok; aile hekimine gidildiğinde aile hekimi muayene sonrası gerek duyarsa hastaneden randevu alıyor. Öyle bir sistem kurduk ki randevu aldığı doktora sistemden 'Şöyle bir düşüncem var, şöyle bir şey var.' diye yazı yazabiliyor. Hastanedeki doktor da hastanın aile hekimi tarafından takip edilmesini öngörüyorsa aynı şekilde sistemden aile hekimine yazı yazabiliyor."

Memişoğlu, aile hekimliği sayısının 31 bin olduğunu, bu sayıyı artırmak için çalışma yaptıklarını ve 439 aile hekimliği inşaatının tamamlanarak teslim edildiğini bildirdi.

Bakan, Sağlıklı Hayat Merkezlerinde 17 farklı sağlık hizmetinin ücretsiz sunulduğunu belirterek vatandaşları bu merkezleri ziyaret etmeye çağırdı.

Sağlıklı yaşamın teşvikinin önemini vurgulayan Memişoğlu, "Esenlik mevzuatı hazırladık. İnsanların önce sağlıklı kalmak konusunda sağlık hizmeti almasını istiyoruz. Sadece bu ülkede değil, yurt dışından gelen insanlara da sağlıklı yaşam tarzlarını destekleyecek sağlık hizmeti vermek istiyoruz. Böylece Türkiye sadece hastalık ve tedavi hizmeti değil, sağlıklı yaşam hizmeti de verebilir. Mevzuat altyapılarını oluşturuyoruz. Türkiye sadece hastalığı tedavi eden bir ülke değil, sağlıklı yaşamı teşvik eden bir ülke haline gelecek" dedi.

Memişoğlu şu ifadeleri kullandı: "Bugün Türkiye'de kamu hastanelerinde acil olmayan durumlarda MR için ortalama yedi gün, tomografi içinse dört günde randevu veriyoruz. Acil durumlarda 24 saat içinde çekim yapılıyor. Türkiye, 2014'ten beri kullandığı elektronik sağlık altyapısıyla sistemi veriye dayalı yönetiyor. Her şeyi görüyor, ölçüyor ve yönetiyoruz. Cumhurbaşkanımızın dediği gibi bu konuda en üst ligdeyiz. Toplumumuzdan hekimine güvenmesini istiyoruz. Bu ülkenin hekimleri dünyanın en iyi hekimleridir."

Sigara konusunda bir kanun taslağı hazırladıklarını belirten Memişoğlu, "Şu anda tartışılıyor, bazı değişiklikler olabilir. Bir taslak metnimiz var. Cumhurbaşkanımız, milletvekillerimiz ve ilgili kuruluşlarla görüşüyoruz. İnşallah birkaç ay içinde netleşmiş olacak. Sigara ve tütünün özellikle çocuklarımız için görünür olmasını istemiyoruz. Sigaranın mümkün olduğunca görünür olmamasını sağlayacağız. Temel olarak talebi, toplumun kullanma isteğini azaltacağız" dedi.

Bakan ayrıca, "Uzaktan sağlık, palyatif bakım ve evde sağlığı mevzuat anlamında birleştirdik" dedi. Türkiye'de 126 tıp fakültesi bulunduğunu anımsatan Memişoğlu, doktor sayısının Avrupa ve OECD'nin altında olduğunu, 2036'ya kadar ihtiyaç duyulacak hekim sayısına ilişkin planlamalar yaptıklarını söyledi. Bu çalışmanın YÖK ile koordineli yürütüldüğünü, benzer planlamaların diğer sağlık meslek grupları için de yapıldığını aktardı.

Memişoğlu, sağlık meslek mensuplarının çalışma alanlarını genişletmek için mevzuatı revize ettiklerini belirterek şunları söyledi: "Sağlık meslek mensupları ile ilgili bir mevzuat çıkardık. Artık fizyoterapist, diyetisyen, hemşire ve ebeler kendi özel birimlerini oluşturabilecek. Esenlik mevzuatıyla turistik alanlar, spor alanları ve bakım merkezlerinde sağlık hizmeti sunulabilir hale geliyor. Ayrıca, uzaktan sağlık, palyatif bakım ve evde sağlık hizmetlerini mevzuat anlamında birleştirdik."

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...