Metin Yener Sayıştay Başkanlığına Yeniden Seçildi
- TBMM Genel Kurulunda yapılan gizli oylamada Metin Yener 272 oyla yeniden Sayıştay Başkanı seçildi.
- Seçimde diğer aday Bahtiyar Sazlık 14 oy alırken, 3 oy geçersiz sayıldı.
- Sayıştay 7. Daire üyesi Ali Özek, Başkan Yardımcısı Ahmet Tezcan'ı denetim raporlarına müdahale etmekle suçladı.
- Özek, iddialarını Sayıştay mensuplarının bulunduğu WhatsApp grubunda paylaştı.
- Tezcan hakkındaki suçlamalar görevi kötüye kullanma ve gerçeğe aykırı rapor düzenleme iddialarını içeriyor.
TBMM Genel Kurulunda gizli oyla yapılan Sayıştay Başkanlığı seçiminde mevcut Başkan Metin Yener ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı Bütçe Genel Müdürü Bahtiyar Sazlık yarıştı. 289 milletvekilinin oy kullandığı seçimde Yener 272 oy alarak yeniden seçilirken, Sazlık 14 oy aldı, 3 oy geçersiz sayıldı.
Seçimin ardından, Sayıştay Başkan Yardımcısı Ahmet Tezcan hakkındaki iddialar yeniden gündeme geldi. Sayıştay 7. Daire üyesi Ali Özek, Sayıştay mensuplarının bulunduğu bir WhatsApp grubunda yaptığı paylaşımda Tezcan'ın denetim raporlarına müdahale ederek kamu zararlarını kapatmaya çalıştığını öne sürdü. Özek, paylaşımında "Kıymetli Başkanlarım, Üstadlarım, meslektaşlarım; Sayın muvazzaf ve emekli Sayıştay Üyeleri;" diyerek söze başladı ve Tezcan'ın grupta bulunmayı hak etmediğini belirtti. Özek ayrıca, Tezcan'ın saygın, dürüst, helali ve hakkı gözeten değerleri temsil etmediğini ifade etti.
Özek'in iddiaları, denetim raporlarına müdahale ve gerçeğe aykırı rapor düzenleme suçlamalarını içeriyor. Bu iddialar doğruysa, Tezcan hakkında adli süreç başlatılması gerektiği belirtiliyor. Yener'in yeni döneminde bu iddialarla ilgili bir adım atılıp atılmayacağı merak konusu.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.