Genel

Sümela Manastırı Dev Kaya Temizliğiyle Yeniden Açıldı

25 Haziran 2026 - 12:26 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 35
Sümela Manastırı Dev Kaya Temizliğiyle Yeniden Açıldı
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Trabzon'daki Sümela Manastırı, ziyaretçi güvenliğini artırmak amacıyla yapılan kaya temizliği ve bakım çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasıyla yeniden ziyarete açıldı. Sarp yamaçlarda gerçekleştirilen kapsamlı temizlik ve koruyucu önlemler sayesinde tarihi yapı daha güvenli hale getirildi.

Sümela Manastırı, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yürütülen bakım, onarım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanmasıyla yeniden ziyaretçi kabul etmeye başladı.

Kapsamlı Kaya Temizliği Tamamlandı

Çalışmalar kapsamında manastırın dış avlusunda 6 bin 350 metrekarelik, iç avlusunda ise 1.225 metrekarelik alandaki kaya yüzeyleri uzman dağcı ekipler tarafından temizlendi. Özellikle sarp yamaçlarda gerçekleştirilen bu çalışmalarla olası kaya düşmesi risklerinin önüne geçildi.

Koruyucu Önlemler Güçlendirildi

İç avluda bulunan ters tavan bölümünde 935 metrekarelik alana ikinci kat ince tel sistemi uygulanarak küçük ölçekli kaya düşmelerine karşı ek güvenlik sağlandı.

Yürüyüş Yolları ve Giriş Bölümü Yenilendi

Manastır çevresindeki yürüyüş yollarında ve avlu zemininde bulunan kayrak taşlarındaki kırık ve deformasyonlar giderildi. Ayrıca giriş bölümündeki gişe binasının çatı kiremitleri yenilendi.

Bakan Ersoy'dan Açıklama

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, çalışmalarla ilgili yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Sümela Manastırı'nı, ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleriyle bu eşsiz miras alanını daha güvenli hale getirdik. Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde, Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz. Doğanın ve tarihin iç içe geçtiği bu benzersiz mirasta, ziyaretçilerimizi en güvenli şartlarda ağırlamaya ve kültürel mirasımızı aynı hassasiyetle korumaya kararlılıkla devam edeceğiz."

Bakan Ersoy, ayrıca çalışmaların yalnızca bugünü değil gelecek nesilleri de ilgilendirdiğini belirterek, "Sümela Manastırı'nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz." ifadelerini kullandı.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...