Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Muharrem İftarında Birlik Çağrısı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Cumhurbaşkanı Erdoğan, Muharrem Orucu İftar Programı'nda konuştu.
- Kerbela şehitlerini rahmetle andı ve acının hala yüreğimizde olduğunu vurguladı.
- Hacı Bektaş-ı Veli'nin sözleriyle 'Bir olalım, iri olalım, diri olalım' diyerek birlik çağrısı yaptı.
- Alevi vatandaşları ihmal etmediklerini belirterek yıl sonuna kadar 500 cemevine hizmet götürüleceğini duyurdu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Muharrem Orucu İftar Programı'nda Konuştu
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde düzenlenen Muharrem Orucu İftar Programı'nda önemli açıklamalarda bulundu. Konuşmasına Ehlibeyt sevdasını dile getirerek başlayan Erdoğan, şu ifadeleri kullandı:
"Ehlibeyt sevdalısı aziz kardeşlerim, sizleri en kalbi duygularımla, hürmetle, muhabbetle selamlıyorum. Mah-ı Muharrem'in bu manevi ikliminde sizlerle beraber olmanın bahtiyarlığını yaşıyorum."
Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti: "Davetimize icabet ederek soframızı teşrif eden siz kıymetli misafirlerimize tek tek şükranlarımı sunuyorum. Cumhurbaşkanlığı Külliyemize, milletin evine, hepiniz hoş geldiniz. Sizlerin şahsında, Ehlibeyt'e ve temsil ettiği değerlere muhabbetle bağlı tüm kardeşlerime buradan selamlarımı, sevgilerimi gönderiyorum."
Hicri yılbaşını tebrik eden Erdoğan, "Hicri senemizin ilk ayı, Peygamber Efendimiz'in (Aleyhissalâtü Vesselâm) 'Allah'ın ayı' olarak zikrettiği Mah-ı Muharrem'i tebrik ediyorum. Muharrem ayının ülkemiz, milletimiz, İslam alemi ve tüm insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bu mübarek ayda tuttuğunuz oruçların, ettiğiniz duaların, yaptığınız hayır ve hasenatın Hak katında kabul ve karin olmasını temenni ediyorum." ifadelerini kullandı.
Kur'an-ı Kerim ve Peygamber sevgisine dikkat çeken Erdoğan, "Hayat ve hidayet pusulamız Kur'an-ı Kerim'in çağlar üstü mesajını beşeriyete müjdeleyen Peygamber Efendimiz'e salat, onun Ehlibeyt'ine ve cümle muhibbânına selam olsun diyorum." dedi.
Müslümanların Aşure Günü'nü idrak edeceğini hatırlatan Erdoğan, Kerbela şehitlerini rahmetle andı: "Şehadetlerinin 1387. sene-i devriyesinde Serdar-ı Şehidan, Şah-ı Kerbela Hazreti Hüseyin Efendimiz'i ve 70'i aşkın yol arkadaşını rahmetle, hürmetle yad ediyorum. Kerbela'nın acısını yüreğimizde hala taşıyoruz. Kerbela'nın hüznünü, burukluğunu, gam ve melalini kalbimizin derinliklerinde hala hissediyoruz."
Erdoğan, Hazreti Hüseyin'in şehadetinin üzerinden 14 asır geçmesine rağmen acının taze olduğunu belirterek, "Gönüller Sultanı'nın 'Benim dünyadaki çiçeğim' diyerek öpüp kokladığı Hazreti Hüseyin Efendimiz'in ve yarenlerinin şehit edilmesinin kederini tam 14 asırdır o günkü gibi yaşıyoruz." ifadelerini kullandı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, birlik ve beraberlik çağrısında bulunarak Hacı Bektaş-ı Veli'nin sözlerini hatırlattı: "Bir olalım, iri olalım, diri olalım."
Alevi vatandaşlara yönelik hizmetlerden bahseden Erdoğan, "Alevi canlarımızı ihmal etmedik. Yıl sonuna kadar 500 cemevine hizmet sunulacağını bildiriyorum." dedi.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.