Türkiye'den Pakistan'a Enerji Desteği: Üç Anlaşma İmzalandı
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Türkiye ve Pakistan arasında üç enerji anlaşması imzalandı.
- Anlaşmalar elektrik enterkonneksiyonu ve piyasa reformlarını kapsıyor.
- Bakan Bayraktar, Türkiye'nin deneyimlerini Pakistan'la paylaşacağını belirtti.
- Pakistan'ın elektrik dağıtımının özelleştirilmesine destek sağlanacak.
Pakistan'ın elektrik dağıtımının özelleştirilmesine destek amacıyla Türkiye ile Pakistan arasında üç önemli anlaşma imzalandı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, bu anlaşmalar kapsamında kamu ve özel Türk şirketleri önemli görevler üstlenecek.
Türkiye ile Pakistan'dan Enerji Adımı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Pakistanlı mevkidaşlarıyla İstanbul'da bir araya gelerek enerji iş birliğini güçlendirme adımlarını değerlendirdi. Görüşmelerde, Pakistan'ın elektrik sektöründeki reform sürecine Türkiye'nin desteği ele alındı.
Üç Kritik Protokole İmza
İki ülke arasında elektrik enterkonneksiyon alanında iş birliğini hedefleyen TEDAŞ-PPMC İş Birliği Protokolü, TEİAŞ-ISMO Mutabakat Zaptı ve EPİAŞ-ISMO Mutabakat Zaptı imzalandı. Bu anlaşmalarla, dağıtım şirketlerinin izlenmesi, operasyonel kapasitenin güçlendirilmesi ve VR tabanlı eğitim merkezleri kurulması öngörülüyor.
Bakan Bayraktar: "Elimizden Gelenin En İyisini Yapacağız"
Bakan Bayraktar, anlaşmaların ardından yaptığı değerlendirmede, Türkiye'nin enerji alanındaki tecrübesini Pakistan'la paylaşacağını belirterek, "Elektrik sektörünün özelleştirilmesi kapsamında üstlendiğiniz bu çok önemli ve hassas süreçte deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız ve sizlere yardımcı olmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız" dedi.
Bakan Bayraktar, ayrıca Türkiye'nin son 23 yılda altyapısını üç kat büyüterek büyük bir dönüşüm sürecine girdiğini ve bu tecrübeyi Pakistan ile paylaştıklarını vurguladı. Ortak çalışma alanlarını daha da ileriye taşımak amacıyla iki ülke arasında yeni yatırım, ortaklık ve iş birliği fırsatları oluşturulacağını ifade etti.
Bakan Bayraktar, "Bu mutabakatların ülkelerimiz arasındaki teknik ve kurumsal bağları en üst seviyeye çıkararak bölgesel enerji arz güvenliğinin tahkim edilmesinde çok güçlü birer yapı taşı oluşturacağına inanıyoruz. Türkiye bu alanda başarılı bir özelleştirme süreci geçirdi. Özelleştirme sürecine tamamen inanan biri olarak, bu başarının bir benzerini Pakistan'da da görmeyi çok isterim" ifadelerini kullandı.
Anlaşmaların Detayları
Bakan Bayraktar, sosyal medyadan yaptığı paylaşımda anlaşmaların detaylarını şöyle sıraladı: TEDAŞ ile PPMC arasında dağıtım şirketlerinin izleme ve operasyonel fonksiyonlarının güçlendirilmesini ve VR tabanlı eğitim merkezleri kurulmasını öngören protokol; TEİAŞ ile ISMO arasında elektrik iletim sistemi işletimi, kapasite geliştirme ve teknolojik altyapı alanlarında ortak çalışmalar; EPİAŞ ile ISMO arasında ise elektrik piyasalarının tasarımı, kurumsal kapasitenin artırılması ve süreçlerin dijitalleştirilmesine yönelik mutabakat zaptı imzalandı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.