Gündem

Türkiye COP31’de Yeni Enerji Hedeflerini Açıklayacak

25 Haziran 2026 - 11:19 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 23
Türkiye COP31’de Yeni Enerji Hedeflerini Açıklayacak
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin elektrifikasyonu enerji stratejisinin merkezine koyduğunu belirterek, Kasım ayında Antalya’da düzenlenecek Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP31’de enerji dönüşümüne ilişkin yeni hedeflerin açıklanacağını duyurdu.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylemi Haftası kapsamında basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bayraktar, Türkiye'nin ev sahipliğinde Kasım ayında Antalya'da düzenlenecek Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı (COP31)'nda enerji dönüşümüne ilişkin yeni hedeflerin açıklanacağını duyurdu.

Bayraktar, Türkiye'nin elektrifikasyonu enerji stratejisinin merkezine koyduğunu ve COP31 Başkanı olarak küresel çapta 2035 yılına kadar yüzde 35 elektrifikasyon hedefi belirlediklerini söyledi. "Bu çok iddialı ama bunu yapmadığımız zaman iklimle ilgili hedefleri tutturmakta dünya olarak çok zorlanacağız." dedi. Bakan, Türkiye'nin uzun dönemli enerji planının 5. yılını doldurduğunu ve her 5 yılda bir planın yenilendiğini belirterek, "Cumhurbaşkanımızın Antalya'da Türkiye'nin yeni hedeflerini dünyaya duyurması çok önemli." ifadelerini kullandı.

Türkiye'nin elektrikte yüzde 65 yerlilik seviyesine ulaştığını belirten Bayraktar, bu oranı artırarak dışa bağımlılığı azaltmayı hedeflediklerini vurguladı. Elektrifikasyonun sadece enerji sektöründe değil, ekonominin tüm alanlarında gerçekleşeceğini belirten Bakan, ulaştırma sektöründe 2035 yılına kadar 6-8 milyon elektrikli araç hedefinden bahsetti. Şu anda Türkiye'de 32 milyon aracın bulunduğu, bunların 5,5 milyonunun dizel binek araç olduğu ve bu araçların yarısının elektriğe dönüşmesiyle dizel ithalatının azalacağı öngörülüyor. Bayraktar, son dönemde Hürmüz Boğazı kaynaklı krizin dünyada dizel sıkıntısına yol açtığını hatırlatarak, elektrikleşmenin bu tür krizlere karşı stratejik bir hamle olduğunu belirtti.

Bayraktar, Türkiye'nin 2035 yılına kadar 120 gigavat rüzgar ve güneş enerjisi kurulu gücüne ulaşma hedefi kapsamında her yıl 8 ila 10 gigavat yeni kapasite devreye alınması gerektiğini söyledi. Bu yenilenebilir enerji yatırımları için 80 milyar dolar, iletim, dağıtım ve şebeke altyapısı için de 80 milyar dolar olmak üzere toplam 160 milyar dolar yatırım ihtiyacı olduğunu ifade etti. Nükleer enerji dahil toplam yatırım ihtiyacının ise 200 milyar doları bulacağını kaydetti.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...