Zehra Uslu'nun Oğlak Sevgisi Sosyal Medyada İlgi Odağı Oldu
Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.
- Karaman'ın Ermenek ilçesinde 22 yaşındaki Zehra Uslu, üniversitede sağlık kurumları işletmeciliği okuduktan sonra ailesiyle çiftçilik ve hayvancılığa başladı.
- Oğlaklarıyla özel bir bağ kuran Uslu, onlara isim verip tokalarla süslüyor ve günlük yaşamını sosyal medyada paylaşıyor.
- Annesi tarafından kabul edilmeyen 'Songül' isimli oğlağı biberonla büyüten Uslu, oğlak ölünce üzüntü yaşadı. Şimdi 'Gökçe' isimli oğlakla ilgileniyor.
- Baba Mehmet Uslu, hayvancılığın dededen kalma meslek olduğunu ve severek yaptıklarını ifade etti.
22 yaşındaki Zehra Uslu, Karaman'ın Ermenek ilçesinde yaşıyor. Üniversitede sağlık kurumları işletmeciliği okuduktan sonra ailesiyle birlikte çiftçilik ve hayvancılık yapmaya başladı. Uslu'nun günlük yaşamı ve özellikle oğlaklarıyla kurduğu bağ, sosyal medyada ilgi odağı oldu.
Çocukluğundan itibaren hayvanlarla iç içe büyüyen Zehra Uslu, ailesi ilçe dışındaki bahçelerine gittiğinde çiftlikteki hayvanların bakımını tek başına üstleniyor. Hayvanlarına isimler veren ve onları tokalarla süsleyen Uslu, günlük yaşamını ve oğlaklarıyla kurduğu bağı sosyal medya hesabından paylaşıyor. Paylaştığı görüntüler büyük beğeni alıyor.
Hayvan sevgisini anlatan Zehra Uslu, şunları söyledi: "Çocukluğumdan beri hayvanlara ilgim vardı. Tavşanlar, inekler ve özellikle yeni doğan oğlaklar benim için çok özel. Doğum zamanlarını büyük bir heyecanla beklerim. Büyüdükçe ailem başka bahçelerimize yatılı gitmeye başladı ya da geç saatlerde geldikleri oldu. Bu süreçte hayvanlara benim bakmam gerekti. Yavaş yavaş alıştım. Elbette zorlukları oluyordu ama insan yapa yapa alışıyor. Şimdi tek başıma kaldığımda da hayvanlara bakabiliyorum. Bakımlarını ve sağımlarını yapıyorum. Keçiler otlamaya götürülecekse onları götürüyorum, ahırın temizliğini yapıyorum. Tavşanları seviyorum, hayvanlarla ilgilenmek için ayrıca zaman ayırıyorum."
Ölen "Songül" isimli oğlakla arasında özel bir bağ olduğunu belirten Uslu, "Songül çok erken doğdu. Annesi onu kabul etmedi ve süt emzirmedi. Biz de sütü sağıp biberonla besliyorduk. Kış zamanıydı, sobanın yanına götürüyorduk, evde bizimle birlikte kalıyordu. Sabah tekrar getirip burada besliyorduk. Onu büyük bir ilgiyle büyüttük ancak daha sonra hastalandı ve maalesef öldü. Şu an Gökçe var. Gökçe de çok küçük ama Songül'ün yerini tutmuyor, kendisini çok sevdirmiyor. Songül çok evcildi, yanımızdan ayrılmazdı. Gökçe'de o özellik fazla yok ama ona da toka takıyorum. Songül'ü de toka takarak büyüttüm, hep pembe bir kurdelesi vardı." dedi.
Baba Mehmet Uslu ise hayvancılığın kendilerine dededen kalma bir meslek olduğunu belirterek, "Hayvan sevgisi bize köylü çocuğu olduğumuz için dededen, babadan gelme. Az da olsa kendi çapımızda hayvancılık yapıyoruz. Bu bizim mesleğimiz. Zorunlu olarak değil, içimizden gelerek ve severek bakıyoruz. Büyükbaş ve küçükbaş hayvanların yanı sıra tarım ve bahçecilikle de uğraşıyoruz. Biz olmadığımız zaman kızım sağım, temizlik, sulama ve yapılması gereken bütün işleri bizim yokluğumuzu belli etmeden yapmaya gayret gösteriyor." ifadelerini kullandı.
Okuyucu Değerlendirmesi
Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.
Haber Size Ne Hissettirdi?
İçerik Analizi
Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.