Yaşam

Bursa'da Ormanlara Giriş 15 Ekim'e Kadar Yasaklandı

24 Haziran 2026 - 19:49 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 17
Bursa'da Ormanlara Giriş 15 Ekim'e Kadar Yasaklandı
Yapay Zeka Bilgilendirmesi

Bu görsel yapay zeka teknolojileri kullanılarak oluşturulmuştur. Görsel haber içeriğini temsil etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Bursa Valiliği, artan yangın riski nedeniyle 15 Ekim tarihine kadar ormanlık alanlara girişleri yasakladı. Piknik ve mesire alanlarında herhangi bir kısıtlama bulunmazken, yasaklara uymayanlar hakkında adli ve idari işlem yapılacağı bildirildi.

Bursa Valiliği, bölgedeki sıcaklık artışı ve olağanüstü hava koşulları nedeniyle orman yangını riskine karşı önlem amacıyla ormanlık alanlara girişleri 15 Ekim'e kadar yasakladı. Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu toplantısında alınan kararlar doğrultusunda, yasak kapsamı ve istisnalar duyuruldu.

Açıklamada, piknik ve mesire alanları, milli park, tabiat parkları ve ekoturizm alanlarında herhangi bir kısıtlama bulunmadığı belirtilerek şu ifadelere yer verildi: "İl sınırları içinde yer alan piknik ve mesire alanları, milli park, tabiat parkları ve ekoturizm alanlarında piknik, spor, yürüyüş gibi faaliyetler için herhangi bir kısıtlama kararı bulunmamaktadır. Ormanlık alanların tümüne araç ya da yaya girişi yapmak, mangal yakmak, tüp kullanmak, nargile ya da çeşitli amaçlarla ateş yakmak yasaklanmıştır."

Köy ve mahallelerde anız, bağ, bahçe, zeytinlik ve tarla temizliği gibi gerekçelerle ağaç, dal ve her türlü bitki örtüsünün yakılması da yasaklandı. Ayrıca, hasat döneminde yangınlara anında müdahale edilebilmesi için traktöre monte edilmiş en az 2,5 ton kapasiteli ve pompalı su tankerlerinin biçerdöverlere eşlik etmesi zorunlu hale getirildi. Hasat sonrası tarla sahipleri, anız yangını çıkmaması için gerekli tedbirleri almakla yükümlü olacak.

Enerji nakil hatlarının bakımından sorumlu kuruluşlar, özellikle ormanlık alanlardan geçen hatlarda yangın riskine karşı önlem alacak ve gerektiğinde enerji kesintisi uygulayacak. Belediyeler ise orman içi ve kenarındaki çöp toplama alanları çevresinde 10 metre genişliğinde koruma bandı oluşturacak ve dozer, loder, kepçe gibi iş makinelerini hazır bulunduracak.

Denetim ekipleri, kaymakamlıklar ve orman işletme müdürlükleri koordinasyonunda genel kolluk ve orman kolluğu tarafından etkin gözetim ve denetim çalışmaları yürütecek. Belirtilen karar ve önlemlere aykırı hareket edenler hakkında ilgili kanunlar gereğince adli ve idari işlem yapılacağı duyuruldu.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...