İzmir Yerel Haberler

Elif Yentür Kaybettiği Köpeği Barnie İçin Kitap Yazdı

25 Haziran 2026 - 01:15 Yazar: Editör Masası
2 dk okuma 13
Elif Yentür Kaybettiği Köpeği Barnie İçin Kitap Yazdı
İzmir'de 7 yaşındaki Elif Yentür, sevdiği köpeği Barnie'yi kaybedince büyük üzüntü yaşadı. 'Küçük Eller Güçlü Kalemler' projesi kapsamında Barnie için yazdığı kitapla acısını hafifletti.

İzmir'de ilkokul 1. sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Elif Yentür, birlikte büyüdüğü ve çok sevdiği köpeği Barnie'yi kaybetmesinin ardından büyük bir üzüntü yaşadı. Barnie'nin ölümüyle içine kapanan küçük kız, okula gitmek istemez hale geldi ve arkadaşlarıyla görüşmeyi kesti. Ancak Elif, yaşadığı acıyla başa çıkmak için bir yol buldu: Barnie için bir kitap yazmak.

Elif, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 'Küçük Eller Güçlü Kalemler' projesi kapsamında kaleme aldığı kitapla köpeğinin anısını ölümsüzleştirdi. Kitap, Elif'in iyileşme sürecinde adeta ilaç etkisi yarattı.

Elif Yentür, yaşadıklarını şu sözlerle anlattı: "6 yıldır annemle beraber baktığımız Barnie'yi kaybence çok ağladım. Üzüntüden içime kapandım. Okula gelmek istemedim. Arkadaşlarımla görüşmedim. Birkaç hafta sonra anneme 'Barnie ile ilgili hikaye yazalım' dedim. O da kabul etti. Kitabı yazdıktan sonra üzüntüm azaldı."

Anne Özge Yentür, kızının Barnie'ye olan sevgisini ve kitap yazma sürecinin etkisini değerlendirdi: "Kızım Barnie'yi çok seviyordu. Barnie'yi kaybettikten sonra çok içine kapandı. Kitap yazmak ona ilaç gibi geldi."

Elif'in öğretmeni Makbule Girgin ise şunları söyledi: "Elif kaleme aldığı hikâyede, sevdiği köpeğini kaybetmenin üzüntüsü ve diğer can dostu Şanslı ile kurduğu bağı anlattı. Barnie'nin anısı yaşatılırken, Şanslı ile süren dostluk dikkat çekiyor. Bu sıcacık hikâye, dostluğun ve sevginin gücünü bir kez daha ortaya koydu."

Okul Müdürü Talip Balsak da öğrencisinin başarısıyla gurur duyduğunu belirtti: "1. sınıf öğrencimiz Elif Yentür'ün çok sevdiği köpeğini kaybedişini yazarak dışa vurması onun iyileşme sürecine katkıda bulundu. Çocuklarımız sadece sevinçlerini, hayallerini aktarmak için değil, deneyimleri ve acı kayıplarıyla da baş edebileceklerini yazmanın gücüyle keşfetmiş oluyor. 'Kelimelerin Melodisi' adlı kitabımızın imza gününde iyileşmeye tanık olmak bizim için en büyük mutluluk."

Elif, ileride doktor ya da öğretmen olmak istediğini söyledi.

Okuyucu Değerlendirmesi

Bu haber hakkındaki düşüncelerinizi ve analizlerinizi paylaşın. Görüşleriniz diğer okurlara rehberlik eder.

Haber Size Ne Hissettirdi?

İçerik Analizi

Haberin kalitesini ve tarafsızlığını değerlendirin.

%0
%0
%0
%0
%0
%0

Bu haberle ilgili bir sorun mu fark ettiniz? Bildiriminiz yasal ve editoryal ekiplerimizce incelenecektir.

0 / 2000

Bildiriminiz gönderiliyor, lütfen bekleyin...